Horeca

'Horecaondernemers gebruiken minder zout'

WOERDEN – Horecaondernemers nemen maatregelen om zout te verminderen. Uit onderzoek van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en de Nierstichting blijkt dat 65 procent actie onderneemt om minder zout te gebruiken.

Lisa van der Linden |

KHN en de Nierstichting maken zich sterk om de horeca te inspireren om bewuster met zout om te gaan. In een enquête geven de ondernemers aan wat zij voor maatregelen nemen, waaronder zout te vervangen door kruiden en specerijen, geen zoutvaatje op tafel te zetten en bewust te kiezen voor productgroepen en voedingsmiddelen met minder zout. “Het is belangrijk dat mensen minder zout eten, ook als ze uiteten gaan. Daarom organiseerden we samen met de Nierstichting op de Horecava de wedstrijd’ Lekkerste Stamppot met minder Zout’. En op 12, 13 en 14 maart vindt opnieuw de Nierstichting Restaurant Driedaagse plaats, die we samen met de Nierstichting organiseren”, vertelt Antonio van den Hengel, bestuurslid van KHN. “Vorig jaar deden 100 restaurants mee en onze ambitie is dat dit jaar meer dan 200 restaurants deelnemen.”

Bron: Out.of.Home Shops

khnzout.jpg