Mars introduceert BE-KIND op Nederlandse markt | Out of Home Shops

‘Lekker en verantwoord, daar staan we voor’

Mars introduceert BE-KIND op Nederlandse markt

VEGHEL - Notenrepen worden steeds populairder bij de consument. Fabrikanten bieden meer varianten van dit tussendoortje aan. Ook Mars waagt nu de sprong en introduceert de in Amerika populaire merk BE-KIND op de Nederlandse markt. De notenreep wordt vanaf deze week in verschillende smaken via diverse out.of.homekanalen verkocht.

“BE-KIND, in Amerika beter bekend als KIND, is in dat land een van de meest bekende producenten van notenrepen”, vertelt Marie-Ange Vaessen, marketing manager bij Mars Nederland. “Dit product staat daar op nummer één van best verkochte repen in de categorie Fruit- en Nutbars. De Amerikaanse consument is laaiend enthousiast over het product. Wij geloven dat consumenten wereldwijd net zo enthousiast zullen zijn en daarom zijn wij een partnerschip met KIND aangegaan om de repen op de Europese en Aziatische markt te brengen.”

Filosofie
Dat BE-KIND zo populair is, heeft volgens Catrien d’Ancona, category director bij Mars Nederland, vooral te maken met de filosofie achter het product. “Zorg goed voor je lichaam en de wereld is de slogan. De repen bestaan hoofdzakelijk uit noten. Er zijn verder geen kunstmatige smaakstoffen, conserveringsmiddelen of zoetstoffen aan toegevoegd. Door een reep te eten, zorg je goed voor je lichaam, omdat je alleen gezonde, natuurlijke ingrediënten binnenkrijgt. Daarnaast zorgen noten ervoor dat je snel een verzadigd gevoel hebt. Je hebt minder snel trek in iets anders.” BE-KIND richt zich met dit product ook op de wereld. “De naam BE-KIND is niet toevallig gekozen. We moeten met elkaar beter zorgen voor de wereld en de mensen die er leven. Ons motto is: wees aardig voor jezelf en de mensen om je heen. Het is een mindset waarmee we proberen de samenleving gezonder en vriendelijker te maken. We zijn niet de eerste die noten- en granenrepen aanbiedt, maar wel de enige die een gezond en verantwoord tussendoortje koppelt aan een hoger doel.”

Verschillende smaken
BE-KIND wordt vooralsnog in vier verschillende smaken aangeboden. Vaessen: “De vier smaken zijn donkere chocola met noten en zeezout, maple siroop met noten en zeezout, pinda met honing en pure chocola en amandelen met zeezout en karamel. Het is de bedoeling dit productportfolio op termijn uit te breiden met meer varianten.” De repen zijn vanaf deze week verkrijgbaar bij verschillende out-of-homelocaties. “We richten ons hierbij op een aantal segmenten”, vertelt d’Ancona. “Zo kun je ons vinden op treinstations bij onder andere kiosken en coffeecorners, maar ook in bioscopen, sportkantines, bij cateraars op scholen en universiteiten. Een ander belangrijk kanaal is petrol. Ook bij diverse tankstations liggen we in het schap.”

Om de consument echt kennis te laten maken met BE-KIND heeft Mars een bijzondere introductiecampagne in petto. Vaessen: “Deze campagne wordt anders ingestoken dan we voorheen met andere productreleases hebben gedaan. We maken nu niet uitgebreid gebruik van de media en gooien er geen grote reclamecampagne tegenaan. We zetten dit keer kleinere sampleteams in die de consument de repen laten proeven. Wat dit product zo anders maakt is de smaak. En hoe kun je de consument beter overtuigen van de lekkere smaak van dit product dan door het te laten proeven. Ze hoeven ons niet op ons woord te geloven, maar kunnen het dan zelf ervaren.“ Mars kiest ervoor om deze sampleteams vooral in de Randstad in te zetten. “We starten onze campagne in het westen van het land omdat we ons met dit product vooral richten op de millennials”, aldus Vaessen. “Dit zijn jonge mensen die behoefte hebben aan een makkelijk en verantwoord tussendoortje dat lekker smaakt en voedzaam is. We geloven dat we deze doelgroep het makkelijkst bereiken in deze regio. We staan met onze sampleteams op stations, in binnensteden bij hogescholen en universiteiten en op kleinere festivals. Vanuit hier rollen we de campagne verder uit over de rest van Nederland.”

Acts of kindness
Het sampleteam laat de repen niet alleen proeven, maar beloont ook zogenoemde ‘acts of kindness’. Vaessen: “We willen mensen die iets aardigs voor anderen doen, belonen met een reep. Een ludieke actie om anderen te stimuleren iets goed te doen voor elkaar en voor de wereld. En zo weer kennis te laten maken met ons.” Ook online is BE-KIND te vinden. “De introductiecampagne wordt door ons ondersteund op social media. We communiceren hier over smaak en gezondheid. We brengen sampleactiviteiten regelmatig onder de aandacht. Daarnaast gaan we hier ook werken met een bekende influencer.”
BE-KIND speelt volgens d’Ancona ook een grote rol in de langetermijnvisie van Mars. “Wij zien BE-KIND als een merk waarmee we categoriegroei willen realiseren. Door deze repen op de Nederlandse markt te brengen, spelen we in op een trend en een behoefte van de consument. Dit willen we verder uitbreiden door ook naar de totale snackcategorie te kijken en ervoor te zorgen dat we nog meer waarde toevoegen voor onszelf en anderen. Het is bijvoorbeeld niet uitgesloten dat er binnen deze categorie in ons productportfolio nog meer merken bijkomen of dat we met onze eigen merken meer deze kant opgaan.”

Daniel Lubetzky
Het Amerikaanse bedrijf KIND is in 2004 opgericht door de van oorsprong Mexicaanse Daniel Lubetzky. Hij maakte zich zorgen over de ongezonde snackkeuzes van de Amerikanen en de toenemende gevallen van diabetes en obesitas. Hij besloot als gezonder alternatief fruit- en notenrepen op de markt te brengen. KIND is inmiddels het snelst groeiende snackbedrijf in de Verenigde Staten. Lubetzky richt zich met KIND niet alleen op voeding, maar stimuleert met zijn bedrijf ook sociale veranderingen. Zo richtte hij in 2015 de KIND Foundation op. Een van hun wapenfeiten is Empatico, een platform voor videoconferencing en digitaal leren, dat klaslokalen over de hele wereld verbindt. Doel is om kinderen te helpen hun overeenkomsten en verschillen te ontdekken en hun kijk op de wereld te verbreden. Ook is hij de geestelijk vader van Feed the Truth. Deze non-profitorganisatie streeft ernaar de volksgezondheid te verbeteren door transparanter en meer integer met voeding om te gaan.

Bron: Out.of.Home Shops