McDonald’s tackelt mispercepties | Out of Home Shops

‘We hebben niets te verbergen’

McDonald’s tackelt mispercepties

AMSTERDAM - McDonald’s lanceert de nieuwe campagne Meat Tweets om mispercepties over het gebruik van conserveringsmiddelen in de rundvleesburgers weg te nemen. McDonald’s staat naar eigen zeggen voor de kwaliteit van haar producten en laat graag zien hoe producten gemaakt worden door transparant en eerlijk te communiceren.

In de campagne Meat Tweets vertellen medewerkers van rundvleesproducent OSI Food Solutions Europe hoe de rundvleesburgers gemaakt worden. Deze burgers die McDonald’s in Nederland aanbiedt, worden gemaakt door de fabrikant in Duitsland. De rundvleesburgers bestaan volgens de medewerkers van de fabriek uit honderd procent puur rundvlees van de voorste delen en de flanken van een rund en daar wordt na het grillen in de restaurants alleen een beetje peper en zout aan toegevoegd. McDonald’s is van mening dat er in posts op social media onterecht wordt gesuggereerd dat er conserveringsmiddelen in de burgers zitten.

Video
In de Meat Tweets-video’s worden medewerkers van OSI Food Solutions Europe in hun eigen omgeving onvoorbereid geconfronteerd met deze socialmediaberichten. Ook laten de medewerkers het productieproces van de rundvleesburgers in de fabriek zien om te demonstreren hoe het echt zit. Eunice Koekkoek, manager corporate communicatie McDonald’s Nederland: “We hebben niets te verbergen. Regelmatig geven we een kijkje in de keten en keuken. Open communiceren over de herkomst en kwaliteit van onze producten en het productieproces hoort daar ook bij. Met Meat Tweets hebben we er nu voor gekozen om mispercepties op een authentieke en originele manier weg te nemen. Onze rundvleesburgers bevatten géén conserveringsmiddelen, want deze zijn helemaal niet nodig. De pure rundvleesburgers worden direct diepgevroren tot -18 graden Celsius. Vervolgens transporteren we de burgers diepgevroren naar Nederland, waar we ze in de restaurants grillen en serveren voor directe consumptie van onze gasten.”

Bron: Out.of.Home Shops