Horeca

Omzetgroei moederbedrijf KFC en Taco Bell

LOUISVILLE- Het Amerikaanse fastfoodconcern Yum Brands heeft het afgelopen kwartaal goede zaken gedaan met zijn restaurantketens KFC en Taco Bell. Beide merken presteerden beter dan door marktkenners werd verwacht. De resultaten van Yum Brands' andere keten, Pizza Hut, bleven daarentegen achter.

Lisa van der Linden |

Bij vestigingen van Taco Bell die al langer dan een jaar open zijn, steeg de omzet bij gelijke wisselkoersen 5 procent. KFC-restaurants krikten de vergelijkbare omzet met 3 procent op. Daarmee compenseerden deze ketens de teruglopende inkomsten van Pizza Hut, waar bestaande vestigingen 1 procent minder verkochten. Yum Brands kampt al langer met zwakkere resultaten van de pizzaketen. Die ondervindt vooral in de Verenigde Staten en China hevige concurrentie.

De totale omzet van Yum Brands daalde wel iets, met 3 procent tot een kleine 1,4 miljard dollar. Dat bedrag was evenwel hoger dan analisten in doorsnee hadden verwacht. De nettowinst steeg 9 procent tot 454 miljoen dollar, mede door een gunstiger belastingtarief.

Bron: ANP

kfcanp.jpg