Fabrikanten

Lekker&Anders nu ook in foodservice

(HORECAVA) VENLO - Het merk Lekker&Anders van Pure Ingredients beleeft sinds de introductie in 2015 een opmars in het supermarktschap. De fabrikant vindt de tijd nu rijp voor de lancering van dit merk in foodservice. 

Dit zegt trade marketeer Anouk Gatzen van Pure Ingredients. Out.of.Home Shops vraagt haar en commercieel directeur René van Appeldorn, hoe de producent zich met Lekker&Anders in de kijker gaat spelen binnen foodservice en welke nieuwe producten worden gepresenteerd op de Horecava. 

Lekker&Anders heeft de afgelopen jaren een goede naamsbekendheid opgebouwd in retail. Welke afzetkansen zien jullie voor dit merk in de foodservicemarkt?
Van Appeldorn: “Ons merk Lekker&Anders is al jaren succesvol in de retail en heeft een sterke naam opgebouwd bij de eindconsument. In onze optiek komt dit mede door de opkomende streetfoodtrend. Dit zorgt ervoor dat de verkoop van bekende producten zoals de Turkse Pizza en Döner Kebab sterk in de lift zit. We denken dat de streetfoodtrend ook ruimte biedt voor nieuwe smaken en exotische gerechten. Met Lekker&Anders zijn we in staat om kort op deze trend te zitten. Hierbij laten we ons inspireren door smaken uit de hele wereld. We zijn al actief binnen retail, maar nu willen we dus ook de foodservicemarkt gaan bedienen. Dit doen we allereerst met een vernieuwend assortiment unieke pizza’s, die eenvoudig en snel op meerdere manieren te bereiden zijn.”

Wat zijn de nieuwe Lekker&Anders-producten die Pure Ingredients introduceert tijdens de Horecava?
Gatzen: “Speciaal voor foodservice introduceren we twee nieuwe Lekker&Anders-concepten. Zo is er het Wrap ’n Roll-concept, dat bestaat uit vier varianten op onze bekende Turkse Pizza. Allereerst is er de originele Turkse Pizza met een topping van gehakt, tomaat, paprika, ui en peterselie. Omdat er een toenemende vraag is naar vegetarische producten, introduceren we ook een vegetarische Turkse Pizza. De derde variant, de volkoren Turkse Pizza, past binnen een gezonde levensstijl. Tenslotte is er de Turkse Pizza met kip kebab. Alle varianten kunnen op verschillende manieren worden belegd en in een handomdraai worden geserveerd aan de eindconsument. Dankzij de flinterdunne, voorgebakken bodems kunnen ze eenvoudig en snel worden bereid, in slechts enkele minuten. Ready-to-heat en -eat. Het tweede concept dat we tijdens de Horecava lanceren, zijn onze trendy Streetfoodpizza’s, geïnspireerd op smaken uit de hele wereld. Met de Falafel Pizza en de Döner Pizza creëren we een unieke combinatie van de welbekende pizza en het populaire broodje döner/ falafel. Met de Frikandel Speciaal Pizza biedt Lekker&Anders een primeur. Wij geven hiermee op ludieke wijze een twist aan de oer-Hollandse frikandel speciaal.”

Met verkoopstands die eruitzien als Turkse pizza’s is het merk de afgelopen maanden gepromoot op out-of-homelocaties, zoals pretparken, tuincentra en festivals. Zetten jullie op de Horecava een vergelijkbare blikvanger in om de nieuwe concepten onder de aandacht te brengen?
Van Appeldorn: “We zijn de afgelopen tijd flink bezig geweest om de merkintroductie van Lekker&Anders in foodservice straks écht te laten opvallen bij Horecavabezoekers. In vergelijking met de verkoopstands in de vorm van een Turkse Pizza hebben we er deze keer nog een schepje bovenop gedaan. We introduceren de Wrap’n Roll- en Streetfoodpizza’s vanuit een opvallende en kleurrijke Lekker&Anders-foodtruck. Deze truck is voor het eerst te bewonderen op de Horecava. Verder brengen we onze nieuwe Plug ’n Play-pizzapan onder de aandacht. Hiermee maken we aan bezoekers duidelijk dat we de Lekker&Anders-producten ook als fullserviceconcept aanbieden. Met deze pan, die we in een limited edition op de markt brengen, kunnen de pizza’s uit onze streetfoodrange in een handomdraai worden bereid. Deze is bij uitstek geschikt voor ondernemers in kleinere foodserviceoutlets. Zij kunnen hiermee een mooie range van streetfoodpizza’s toevoegen aan hun menu. Het enige dat zij nodig hebben is een stopcontact.”

Wat zijn jullie concrete verwachtingen voor 2019?
Gatzen: “We hebben een heel duidelijk gevoel bij de segmenten binnen foodservice, waarin het Lekker&Anders-merk de meeste kans van slagen heeft. Met de Horecava als startpunt willen we het Wrap’n Roll- en Streetfoodconcept binnen deze segmenten gedurende het jaar verder gaan uitrollen. Een product waarvan we hoge verwachtingen hebben, is de volkoren Turkse Pizza. Deze is gecertificeerd door de Gezonde Schoolkantine. Binnen het assortiment in dit segment is de volkoren Turkse pizza niet alleen gezond, maar ook nog eens verdraaid lekker en trendy.”
Van Appeldorn: “De Frikandel Speciaal Pizza is niet alleen kansrijk binnen het fastservicesegment, maar kan bijvoorbeeld ook een goed alternatief zijn voor een portie bitterballen in de horeca of een unieke propositie vormen op foodfestivals.”

Bron: Out.of.Home Shops

pure-ingredients.jpg