Horeca

‘Snelheid is de sleutel tot ons succes’

NIEUW-VENNEP - Vier dagen, 55 ondernemers en partners en zo’n 150 food-hotspots. FHC Formulebeheer bezocht dit voorjaar New York voor een trendtour. Ieder jaar doet de formule een wereldstad aan, meestal in Europa, maar speciaal voor het 25-jarig bestaan koos de franchiseorganisatie voor foodwalhalla New York.

Lisa van der Linden |

“New York stond al een tijdje op de lijst”, zegt Ralph Markwat, eigenaar van FHC Formulebeheer. “Als er ergens op de wereld een stad is waar alles om snelheid draait, dan is het New York wel. Met twee fastserviceformules en een schoolcateringformule is snelheid de sleutel tot ons succes. In combinatie met de uitstraling en het assortiment natuurlijk. Dat verklaart de keuze voor deze stad.”

De route was van tevoren uitgestippeld in samenwerking met Jesse Geboers van Business Tours. De meegereisde partners en ondernemers kregen een scala aan fastserviceconcepten te zien. Ieder met iets bijzonders, of het nu het product, de routing of de uitstraling van het concept betrof. Daarnaast bezochten de deelnemers ook een aantal toeristische highlights, zoals ‘Top of the Rock’, de Brooklyn Bridge en het WTC Memorial. “Onvergetelijk! Deze tour gaan we niet snel overtreffen,” was de reactie van Jacqueline van Hoolwerff, onderneemster van Family Uitgeest, na afloop.

Bestelproces
De deelnemers bezochten het grootste gedeelte van de tour verschillende foodconcepten te voet. “Zoals je mag verwachten van een stad waar iedereen gehaast leeft, is er veel aandacht voor online bestellen. Wat opvalt is dat dit vervolgens niet allemaal bezorgd wordt, maar dat bijna ieder concept een aparte rij heeft gemaakt voor bestellingen die online zijn geplaatst en worden opgehaald”, zegt Markwat.
In lijn met het digitaliseren van het bestelproces is ook de communicatie vaak gedigitaliseerd. Geen standaard stoepborden of kliklijsten, maar tv-schermen, zodat de communicatie volledig afgestemd kan worden op dat moment van de dag. Op productniveau zien de deelnemers duidelijk twee kanten. Enerzijds de echte guilty pleasures zoals burgers en veel zoetigheden als donuts en ijs. Anderzijds de concepten waarbij een gezonde levensstijl centraal staat. Vegan producten zijn daar ook duidelijk doorgebroken.

Tips om te bezoeken zijn volgens Markwat:
- Mercado Little Spain met een nieuw concept van de wereldberoemde José Andrés en de gebroeders Adrià
- Katz deli verkoopt het beste broodje pastrami
- Sweet Green, een concept waar het niet alleen om eten, maar ook om een gezonde levensstijl draait.

Bron: Out.of.Home Shops

 

katz-binnen.jpg