Total breidt Cosie-shopformule uit | Out of Home Shops

‘We prikkelen de consument met meelwormen in het menu’

Total breidt Cosie-shopformule uit

AMSTERDAM - Total Nederland heeft onlangs de shop van het tankstation aan de Westelijke Randweg bij Schiphol verbouwd tot de Cosie-shopformule en heeft daarbij een nieuwe module geïntroduceerd: de verkoop van verse frites en hamburgers.

Een ruime tankshop met vers belegde broodjes, snacks en het nodige assortiment snoep, koek en frisdrank. Het in 2014 geïntroduceerde shopconcept Cosie is gevestigd in een omgeving waar 24 uur per dag en zeven dagen per week het werk doorgaat. “We zien dat de behoeften van consumenten de laatste jaren is veranderd. Er wordt niet meer vooraf nagedacht over een eetmoment, maar de gast komt in de shop op het moment dat hij trek heeft”, vertelt Frits Morrema, manager marketing en communicatie bij Total Nederland. “In alle Cosie-shops hebben we gezien dat er voldoende aanbod is voor elk eetmoment. De invulling tussen een uur of vier ’s middags en een uur of acht ’s avonds was wel nog een grijs gebied. De nieuwe module vult dit in.”

Aanvulling
Total biedt nu in de nieuwe tankshop een aanvullend concept, waarin consumenten kunnen kiezen voor verse frites en hamburgers. Deze worden door de medewerkers voor het oog van de gast gefrituurd of bereid op de bakplaat. “Gasten willen graag gezond eten, maar in tankstations zie je nog altijd dat de consument zichzelf verwent met een lekker broodje, kroketje of een zak snoep”, zegt Alwin Kautz, manager shop, food en services bij Total Nederland. De Cosie-shopformule die sinds eind vorig jaar ook beschikbaar is voor franchisers, wordt daarom nu uitgebreid met de module om frites en hamburgers te verkopen. “Omdat de formule is opgebouwd uit losse modules is het mogelijk om op elke Total-locatie een Cosie-shop neer te zetten, ongeacht de grootte”, legt Kautz uit. Momenteel zijn er meer dan vijftig Cosie-locaties door heel Nederland.

Meelwormen
“Het is onze taak om het bezoek aan ons tankstation tot iets leuks te maken. De consument triggeren en na laten denken over eten valt hier ook onder”, vertelt Morrema. Op het menu staat ‘eet het en je weet het’, een van de gerechten waarmee Total de gast wil prikkelen. “Het is een broodje met meelwormen en dat verwacht de consument niet. Uit nieuwsgierigheid willen ze het proberen en daarnaast hebben we bij de kassa ook altijd een plateau met proeverijen om de consument kennis te laten maken met alle producten die we verkopen.” Dit leidt volgens de twee managers altijd tot leuke gesprekken tussen gasten en medewerkers. “Het is niet dat we hiermee hoge omzet behalen, maar het prikkelt de klant wel”, benadrukt Morrema.

Bron: Out.of.Home Shops