Unilever: ‘Kinder Bueno-ijs wordt de hit van volgend jaar’ | Out of Home Shops

Fabrikant pakt uit met vijf werelden tijdens Horecava

Unilever: ‘Kinder Bueno-ijs wordt de hit van volgend jaar’

(HORECAVA) ROTTERDAM - Met een stand van maar liefst tachtig vierkante meter pakt Unilever groot uit tijdens Horecava 2019. Het levensmiddelenconcern noemt zichzelf nu al de Times Square van de beurs. De fabrikant heeft dan ook veel nieuws te vertellen over zowel Lipton als OLA.

In vijf werelden neemt Unilever de beursbezoeker mee in de ontwikkelingen binnen de branche en de plannen van het bedrijf voor komend jaar. Evita Pennings en Kirsten Vermeer, channel marketing managers OOH, kijken er enorm naar uit om beursbezoekers de vijf werelden van Unilever in te trekken.

World of Indulgence
De eerste wereld is de World of Indulgence. Volgens Unilever wordt verleiding hier verheven tot kunst. In dit gedeelte van de stand maken bezoekers kennis met de nieuwste ijsintroducties. “Consumenten gaan anders eten. Momenten verdwijnen, we hebben niet meer drie of zes vaste momenten per dag waarop we eten. Er kan op ieder willekeurig tijdstip gegeten worden. Tijdens snackmomenten wordt ice cream steeds relevanter”, zegt Vermeer. OLA brengt hierom volgend jaar in samenwerking met Ferrero een lijn handijsjes op de markt onder het merk Kinder. “Kinder Bueno is een van de grootste en meest populaire merken binnen het candybarsegment in Nederland. De Kinder Bueno Ice Cream zal een van de meest krachtige en energieke innovaties zijn voor komend jaar binnen het ijsassortiment”, zegt Vermeer overtuigend. De populariteit van de ijsjes wordt in onder meer Duitsland en Frankrijk al bewezen. “Daar hebben de Kinder Bueno-ijsjes het afgelopen jaar zelfs beter gedaan dan hardlopers Magnum en Cornetto.” Bij de World of Indulgence worden ook de andere ijsintroducties gepresenteerd, zoals de nieuwe Magnum White Chocolate en Cookies met panna-cottaijs en de Ben & Jerry's Pint Slices.

3D
Unilever komt in 2019 niet alleen met verschillende innovaties binnen OLA, het ijsmerk wordt ook in een nieuw jasje gestoken. Tijdens de Horecava heeft de marktleider in handijs een wereld ingericht waarin de nieuwe ijskaart in een imponerende 3D-vorm te zien zal zijn. Vermeer: “Een ice creambooth in pop-upart waarbij ieder ijsje op zijn unieke manier wordt gepresenteerd in een interactieve installatie, die ondernemers uitnodigt om zelf de nieuwe ijskaart voor 2019 samen te stellen.”

Terras
Lipton Ice Tea krijgt alle aandacht op het terras van de stand. Het merk houdt zich, ondanks hevige concurrentie, goed staande als grootste terrasmerk van Nederland, zegt Pennings. “Afgelopen jaar was het beste jaar voor Lipton Ice Tea, we hebben in Nederland alle verkooprecords gebroken.” Grootste groeidrijver binnen het merk is Lipton Ice Tea Green. Pennings: “Green is zelfs groter dan sparkling. We zullen volgend jaar dan ook weer inzetten op Green. Voor op de terrassen en in combinatie met food. Daarbij gaan we het suikergehalte van deze variant nog verder verlagen met 23 procent, tot 3,5 gram per 100 ml.” Op het terras maakt de bezoeker ook kennis met een nieuwe lijn van Lipton-glaswerk. De vierdelige lijn die in een beperkte oplage verkrijgbaar is, is ontworpen door de kunstenaar Selwyn Senatori. Een hippe variatie op het iconische bolglas van Lipton met trendy en speels eigentijds design.

Trendcafé
Unilever wil de beursbezoeker niet alleen laten zien welke innovaties er komen, het bedrijf wil ondernemers ook voorzien van advies. Dat doen ze in het trendcafé. Hier vinden ondernemers alle ins & outs op het gebied van eten en drinken. “Op deze plek kunnen bezoekers ook de nieuwe Lipton Ice Tea Matcha Yuzu Lime proeven. Vorig jaar introduceerden we Lipton Ice Tea Matcha in twee verschillende smaken en daar komt nu een derde bij. Het product is erg succesvol. De vraag naar Matcha stijgt, dankzij de bewustwording van consumenten”, legt Pennings uit. Ondernemers kunnen in het trendcafé ook de nieuwe veganijsjes voor 2019 proberen, zoals de Magnum Vegan, Ben & Jerry’s Non-Dairy of Solero Bio. “Allemaal mooie productmomenten die aansluiten bij de trends van nu. Een veganpropositie is bijvoorbeeld niet meer weg te denken binnen horecaondernemingen”, vult Vermeer aan.

Kiosk
Om het on-the-gomoment te laden is de vijfde wereld de Kiosk. “Steeds meer mensen consumeren on-the-go. Onze producten sluiten daar uitstekend op aan. De kleine petfles van Lipton Ice Tea Green bijvoorbeeld. En voor het snackmoment de ijsjes van Ola, zoals de B&J Pint Slices”, zegt Vermeer. De nieuwe look & feel van Lipton Ice Tea Green zal ook voor het eerst te zien zijn op deze stand.

Inspiratie
Kort samengevat wil Unilever de Horecavabezoeker inspireren en adviseren binnen de grote stand van het bedrijf. Je vindt Unilever in hal 11, standnummer: 11.230.