Horeca

Veel streekproducten in Tilburgse Jumbo Foodmarkt

(REPORTAGE) TILBURG - Diverse La Place-elementen, een ruim aanbod aan streekproducten en gloednieuwe schapmodules, zoals een choco pinda point en een exclusief voor Jumbo vervaardigd Red Bull Max Reflex-reactievaardigheidsspel waarin Max Verstappen figureert. Dit zijn de onderscheidende elementen van de Jumbo Foodmarkt, die vorige week haar deuren opende in Tilburg.

Dit vertelt Ralph Bertrand, directeur Formule & Format van Jumbo. Vlak na de feestelijke opening vraagt Out.of.Home Shops hem naar de meest in het oog springende aspecten van de Jumbo Foodmarkt, die is verrezen in een nieuw pand aan de Stappegoorweg 175 in Tilburg, vlak naast de A58. “Net als bij de in juni geopende Jumbo Foodmarkt in het centrum van de Utrechtse wijk Leidsche Rijn worden de sterke elementen van Jumbo en La Place nog nadrukkelijker dan voorheen met elkaar gecombineerd”, licht Bertrand toe. “Wat dat betreft zetten we de blurring tussen deze elementen steeds verder door om consumenten een totaalbeleving op foodgebied te kunnen bieden. In de La Place-wereldkeukens bereiden onze koks en foodspecialisten vers voor het oog van klanten nationale en internationale maaltijden. Ook kunnen klanten in de nieuwe Jumbo Foodmarkt terecht voor verse La Place-specialiteiten, zoals broodjes, sappen, Italiaanse pizza’s en geroosterde oerhammetjes. Deze specialiteiten kunnen bij de kassa worden afgerekend of worden genuttigd in het 165 zitplaatsen tellende Foodcafé.”

Marktgevoel

Andere blikvangers in de 3000 vierkante meter grote Foodmarkt zijn volgens Bertrand de ruime groente- en fruitafdeling, een grote diversiteit aan streekproducten en een breed gamma aan veganspecialiteiten van Veggie Chef. “Met een aantrekkelijke en open inrichting zijn we erin geslaagd om de ruime agf-afdeling echt een ‘marktgevoel’ mee te geven. Deze afdeling is net zo groot geworden als bij de Jumbo Foodmarkt Leidsche Rijn. De smakelijke specialiteiten van Veggie Chef, waaronder gevulde paprika’s, zijn niet alleen bedoeld voor vegetariërs, maar bijvoorbeeld ook voor flexitariërs die er bewust voor kiezen niet elke dag vlees op tafel te zetten. De doelgroep die specifiek voor veganproducten naar de supermarkt komt, groeit de laatste tijd flink.”

Lokaal karakter
Dankzij een ruim assortiment streekproducten, waaronder bier van de Tilburgse Stadsbrouwerij 013, La Trappe-trappistenbier van Bierbouwerij De Koningshoeven uit Berkel-Enschot en vleeswaren van de uit dezelfde plaats afkomstige producent Pas Specialiteiten heeft de Tilburgse Jumbo Foodmarkt ook een uitgesproken lokaal karakter, zo benadrukt Bertrand. “Verder is er qua beleving een mooie overgang gecreëerd tussen de versafdelingen en onze kruidenierswaren”, vervolgt de Jumbodirecteur. “Gloednieuwe schapmodules zijn onder meer een choco pinda point en de Red Bull Max Reflex-game. Bij het choco pinda point kunnen klanten zelf op kleur gesorteerde chocoladepinda’s van Jumbo tappen en afrekenen bij de kassa. De Max Reflex-game heeft Red Bull speciaal voor deze nieuwe Jumbo Foodmarkt ontwikkeld. Met deze game waarin formule 1-coureur Max Verstappen figureert, kunnen vooral jongere consumenten hun reactiesnelheid testen. Deze game is bedoeld als gimmick, die ongetwijfeld de verkoop van Red Bull zal stimuleren.”

Bron: Out.of.Home Shops

 

maaltijden.jpg
red-bull.jpg
choco-pinda-point.jpg
veggiechef.jpg