Verkiezing Foodservice Awards uit de startblokken | Out of Home Shops

Consumenten brengen 20.000 stemmen uit op hun favoriete foodservice-outlet

Verkiezing Foodservice Awards uit de startblokken

AMERSFOORT - Ruim 20.000 consumenten hebben de afgelopen weken gestemd op hun favoriete foodservice-outlet. Q&A maakt op 4 december de genomineerden voor de nieuwe Foodservice Awards bekend in de verschillende categorieën.

Dit vertelt Gerwin Souman, projectmanager bij Q&A. Samen met Horecava is Q&A organisator van de Foodservice Awards, een nieuwe consumentenverkiezing in foodservice. Met deze publieksverkiezing biedt dit retailadviesbureau naar eigen zeggen een ideale marketingtool voor foodservice-outlets om gasten nog meer aan zich te binden en blijvende ambassadeurs te creëren. Daarnaast verschaft de verkiezing volgens Q&A inzicht in de presentaties van deze outlets door de beoordelingen van consumenten. Tot 15 november konden consumenten hun stem uitbrengen op hun favoriete foodserviceoutlet.

29 genomineerden
Volgens Souman is Q&A op dit moment nog volop bezig met de analyses van de beoordelingen. “We zijn tevreden over de afgelopen stemronde van de Foodservice Awards”, vertelt hij. “In totaal zijn er ruim 20.000 stemmen uitgebracht. Zoals het er nu uitziet, kunnen we op 4 december in acht foodservicecategorieën genomineerde bedrijven bekendmaken. Deelnemers worden persoonlijk op de hoogte gesteld.” Souman is goed te spreken over de creatieve manier waarop Nederlandse foodserviceorganisaties hun gasten hebben gestimuleerd om hen te beoordelen. Total, Vitam, La Place en Yoghurt Barn zijn voorbeelden van formules die dit actief oppakten de laatste tijd. “Via het beschikbaar gestelde promotiemateriaal hebben deze outlets uitingen op hun website en social media geplaatst, waarin zij consumenten opriepen hun stem uit te brengen. Hier is zeker gehoor aan gegeven. Hun gasten hebben dit dan ook in groten getale gedaan.”

Representatief beeld
De strijd rond de Foodservice Awards zal uiteindelijk een representatief beeld geven van de waardering van Nederlandse consumenten voor de foodservicewereld, zo vertelt Souman. “De verkiezingen draaien om de mening van de consument. Dat is ook de reden dat we de Foodservice Awards gelanceerd hebben. Binnenkort weten we wat de belangrijkste redenen van de consument zijn om naar een foodserviceoutlet te gaan. Dit kan natuurlijk per categorie erg verschillen.” Souman kijkt met plezier vooruit naar de uitreiking van de Foodservice Awards op 8 januari tijdens de Horecava. “Het programma blijft nog even een verrassing. De winnaars ontvangen hun award in het InnovationLAB van de Horecava.”

Bron: Out.of.Home Shops