‘Lotus Biscoff ijs biedt vernieuwing en variatie met een smaak die wereldwijd geliefd is’

Winnaar Beste Introductie 2021: Lotus Biscoff ijs

[BESTE INTRODUCTIES] GELDROP - Zalig zacht roomijs, krokante stukjes speculooskoek en smeuïge speculoospasta, dat is driedubbel genieten, vertellen brand manager Aafke Timmermans en sales manager out-ofhome Mascha Lamme van Lotus over hun introductie: speculoosijs op een stokje. En niet alleen zijzelf, ook de markt reageert razend enthousiast op het ijs met unieke speculoossmaak. Daarom wordt het de komende tijd breder uitgerold én winnen ze er een Beste Introductie-award mee. Gefeliciteerd!

Een Beste Introductie-award winnen. Hoe voelt dat?
“Wij zijn supertrots dat wij de Beste Introductie-award hebben gewonnen met Lotus Biscoff ijs. Wij waren zelf al erg enthousiast en overtuigd van het ijsje, maar het is natuurlijk fantastisch dat de markt en consument er ook zo over denken.”

Wat zijn de hoogtepunten geweest met dit nieuwe product?
“Het is geweldig om te zien dat we Lotus Biscoff ijs met succes hebben geïntroduceerd in de out-of-homemarkt. De unieke smaak is erg geliefd bij zowel de verkopende klanten als de consumenten, wat resulteert in positieve verkoopresultaten.”

Hoe was het om een introductie te doen in een branche die hard is geraakt door de coronacrisis?
“Dat was wel heel spannend, zeker omdat we gestart zijn in de weken dat er een lockdown was. Wij zijn binnen het kanaal petrol begonnen en gelukkig mochten deze verkooppunten openblijven. Daarnaast wisten we ook een bredere distributieopbouw te realiseren met zichtbaarheid binnen het kanaal delivery. Kanalen die beide juist enorm zijn gegroeid tijdens de coronacrisis.”

Wat is de toegevoegde waarde voor de out-of-homebranche?
“Lotus Biscoff ijs biedt vernieuwing en variatie in de categorie vanuit de unieke smaak, die inmiddels wereldwijd geliefd is. De combinatie van zalig zacht roomijs, krokante stukjes speculooskoek en smeuïge speculoospasta, dat is driedubbel genieten. Een introductie met bewezen succes.”

Hoe gaan jullie de innovatie dit jaar ondersteunen?
“Het out-of-homekanaal is bij uitstek geschikt om zichtbaarheid en trial te genereren voor het concept, dus de focus ligt op het uitbreiden van distributie en point-of-salecommunicatie. De klanten die het afgelopen jaar zijn gestart met Lotus Biscoff ijs zijn enthousiast en gaan het nog breder uitrollen. Naast de kanalen petrol en delivery gaan we nu ook starten bij horeca, leisurelocaties en bedrijfscateraars op scholen.”

Juryrapport:
”Met dit ijsje heeft de fabrikant succesvol voortgeborduurd op een geliefde smaak. Het roteert dan ook goed.”

Bron: Out.of.Home Shops