Fabrikanten

Awards - Beste Introducties

Winnaars Beste Introducties 2021: Ben & Jerry’s Peace Pop en Magnum Double Gold Caramel Billionaire

[BESTE INTRODUCTIES] ROTTERDAM - Ze zijn koud, zoet en vooral verrukkelijk lekker. De Ben & Jerry’s Peace Pop en Magnum Double Gold Caramel Billionaire worden door afnemers met torenhoge cijfers beoordeeld en zijn daarom verkozen tot Beste Introductie 2021. Robin Misdorp, brand builder OLA Magnum ice cream The Netherlands, en Samira Belkaid, brand builder Ben & Jerry’s Benelux, vertellen over de introductie en hoe ze de producten nu verder gaan ondersteunen.

Redactie |

Gefeliciteerd met de award. Hoe vieren jullie deze overwinning?
Misdorp: “Deze award hebben we te danken aan het fantastische team dat betrokken is bij deze lancering. Van onze Magnum-chefs tot de mensen in onze fabrieken en natuurlijk onze collega’s en out-of-homepartners die de beschikbaarheid van dit product mogelijk maken. We zijn enorm trots op deze overwinning en waardering!”
Belkaid: “Wij vieren deze overwinning met alle collega’s, vanuit verschillende disciplines, die ervoor hebben gezorgd dat de Peace Pop een succes is geworden binnen het buitenshuiskanaal afgelopen jaar.”

Kunnen jullie wat meer vertellen over de weg naar deze introducties?
Misdorp: “Elke introductie van Magnum wordt in Nederland ondersteund met een grote mediacampagne (tv, online, pr, outdoors). In lijn met onze nieuwe campagne gaan we exclusieve samenwerkingen aan, zoals afgelopen jaar met wereldster Miley Cyrus en Gravin Eloise van Oranje. Miley Cyrus gaf een speciaal virtueel concert, gemasterd in 8D-geluid om de wereld te laten zien dat net als in ijs, je ook meer geniet van muziek met meerdere lagen. Gravin Eloise van Oranje opende in samenwerking met Magnum de pop-upexpositie LAYERED in de Beurs van Berlage. Eloise droeg een voor haar belangrijke, persoonlijke boodschap uit: ongelimiteerd jezelf kunnen zijn en je eigenheid vieren. Magnum gelooft dat je pas echt kunt genieten als je je helemaal vrij voelt om jezelf te zijn. Met onze campagnes willen wij Pleasure Seekers inspireren en uitnodigen om ons nieuw Magnum-ijsje te gaan proberen.”
Belkaid: “Dit is binnen Ben & Jerry’s ons eerste ijsje op een stokje en daar zijn we erg trots op! Met onze partners hebben we vette activaties kunnen doen waarbij wij de Peace Pop goed op de kaart hebben kunnen zetten. Verder hebben we voor de Peace Pop veel ingezet op point-of-salemateriaal en veel gesampeld. We geloven namelijk dat het laten proeven van het product de beste manier is om je product te verkopen.”

Hoe zorgen jullie ervoor dat de producten over drie jaar nog steeds hardlopers zijn?
Belkaid: “Na het succes van Magnum Double Gold Caramel Billionaire en de Peace Pop afgelopen jaar, zullen de ijsjes ook dit jaar weer op onze OLA-ijskaart staan. Sterker nog: zolang er grote vraag naar deze ijsjes is, zullen ze in ons assortiment blijven. Zo blijven we ook awareness bouwen met campagnes en activaties op de winkelvloer.”

Welke leuke innovaties kunnen we nog verwachten?
Misdorp: “Magnum introduceert dit jaar een nieuwe ijssensatie die de bekende smaken van de Magnum Almond en White Chocolate remixed tot een nog luxer ijsje. Fluweelzacht roomijs met amandelsmaak met een swirl van vanilleroomijs, omhuld door een luxe laag krakende witte chocolade met knapperige stukjes amandel, dubbel gedipt in een extra laag melkchocolade… Pure Pleasure ! Kortom, een klassieker van Magnum in een nieuw jasje, die verrassend lekker smaakt en de zintuigen prikkelt – Classics can be remixed .”
Belkaid: “Dit jaar staat in het teken van de Ben & Jerry’s Sundaes. Deze drie nieuwe chunky smaken zijn bedekt met een nog niet eerder vertoonde romige slagroomijstopping, afgemaakt met een sticky saus en chocoladestukjes. Dit is de nieuwste range binnen ons assortiment en wij geloven dat met de Sundaes ons assortiment een mooie aanvulling heeft.”


Juryrapport: 
"De Ben & Jerry’s Peace Pop is een leuk en vernieuwend product. Peace spreekt een grote doelgroep aan, zeker in deze tijd."

Juryrapport:
"Magnum Double Gold Caramel Billionaire is wederom een smakelijke variatie binnen het bekende Magnum-assortiment voor degenen die nieuwe smaken willen proberen."

 Bron: Out.of.Home Shops

section1_page10_article12_1.jpg