Nieuw tijdschriftenconcept voor tankshops

NIEUWVEEN - Tijdschriftendistributeur Aldipress is deze maand gestart met een nieuw tijdschriftenconcept voor tankshops. Onder de naam SMART Business biedt de leverancier een vast en smal assortiment van 30 tijdschriften.

Het biedt volgens trade marketing manager Geert-Jan Zandbergen van Aldipress veel voordelen voor de verkooppunten. “Minder handling en een beter rendement, dat maakt de verkoop van tijdschriften een stuk aantrekkelijker.” Het SMART-concept bevat de top-30 titels in een 1-meterpresentatie. “Met deze hardlopers bedien je het grootste deel van je consumenten. We mikken met het concept vooral op tankshops die jaarlijks maximaal 7.500 euro tijdschriftenomzet bij Aldipress hebben, maar we verplichten ondernemers tot niets. Men mag zelf besluiten of het aantrekkelijker is om voor SMART te kiezen. Het concept is in eerste instantie opgezet voor tankshops omdat het een assortiment betreft dat aansluit bij het kopersprofiel van dit kanaal. Maar in de toekomst hoeft het zich hier niet toe te beperken. Ook voor andere kleine verkooppunten kan het concept in aangepaste vorm ingezet worden”, aldus Zandbergen.

Betapress
Concurrerent Betapress blijkt verrast door het SMART-concept van Aldipress. In een brief aan de leden van de BETA, de brancheorganisatie voor tankstationhouders, schrijft bestuurslid Hans Mennink dat nu ook Betapress met een exclusiviteitsovereenkomst voor tankshops komt. Op punten wijkt deze af van SMART. Er is sprake van een 2% conditieverbetering, naar keuze één of twee keer per week levering, het aantal titels gaat in overleg met de wederverkoper en de vaste marge van 25% op boeken, agenda’s en kantoorartikelen blijft ongewijzigd.

Bron: Out.of.Home Shops