Onderweg

Total lanceert PartnerShopPro

VOORBURG – TOTAL heeft een nieuw shopprogramma gelanceerd – PartnerShopPro – dat eenheid moet brengen in het aanbod in de tankshops. PartnerShopPro voorziet onder andere in een standaard schappenplannen, een nationale promotiecampagne en vaste grossiers Sligro en Kruidenier. TOTAL streeft ernaar dat het totale dealernetwerk van de oliemaatschappij van zo’n 100 stations inhaakt op PartnerShopPro.

Redactie |

Dit bevestigt Jos Westgeest, projectmanager Shop, Food & Services bij TOTAL Nederland. De oliemaatschappij is momenteel in de eindfase van het uitrollen van de formule 'Bonjour' op de eigen stations (het CoCo-netwerk). De shops voorzien van deze formule hebben een breed assortiment met een sterke focus op gezonde en verantwoorde producten, zoals salades, fruitsappen en smoothies. Verder is de shop ruim opgezet en zijn de schappen van verschillende kleuren voorzien om de winkel overzichtelijker te maken. “De formule is uitgekristalliseerd en slaat aan. Het is de bedoeling dat het concept nu ook beschikbaar komt voor ons CoDo- en DoDo-netwerk”, aldus Westgeest. Bonjour is een totaalconcept met behalve een aantrekkelijke inrichting ook een compleet aangepast assortiment en promotieprogramma, aangestuurd door een team van category managers. “Met alleen een likje verf ben je er niet, de stations die overgaan naar 'Bonjour' moeten ook op het gebied van de assortimentssamenstelling een compleet andere koers varen”, vertelt Westgeest. Via PartnerShopPro willen wij onze dealers ondersteunen met onze expertise op het gebied van category management . Deelname aan PartnerShopPro is een goede basis voor een eventuele overgang naar 'Bonjour'. Bovendien worden ondernemers via het nieuwe shopprogramma tweewekelijks geïnformeerd over ontwikkelingen in het assortiment. Westgeest: “We kijken heel specifiek naar de lokale situatie. Hoe groot is de shop, tot welk winkelsegment behoort deze en in welke regio bevindt het TOTAL-station zich. Hierop passen we het assortiment aan, zo is er bijvoorbeeld ook ruimte voor streekproducten. Daarnaast geven wij de ondernemers inrichtingsadvies en verstrekken wij adviesverkoopprijzen voor de consument.”

Eenheid
Behalve het ondersteunen van de ondernemers, heeft PartnerShopPro ook als doel eenheid te brengen in het aanbod in de tankshops van TOTAL. “Met Bonjour hebben we inmiddels een goede naam opgebouwd en de shopformule is bij veel stations een belangrijke traffic builder. Het verwachtingspatroon dat de consument heeft van het concept bijvoorbeeld op assortimentsgebied en de service willen we waarmaken op alle stations in ons netwerk. PartnerShopPro moet hier voor zorgen”, aldus Westgeest. Gekoppeld aan het programma zijn de huisleveranciers van Total: Sligro en Kruidenier.

Bron:

total_palmpol_002_large.jpg
total_palmpol_002_large.jpg