SBX20190519-Starbucks-Signing-Store-China-8.jpg

Horeca

Starbucks draait goed kwartaal

SEATTLE – Koffiegigant Starbucks heeft een prima tweede kwartaal achter de rug. Het bedrijf heeft een fiscaal jaar dat loopt vanaf oktober tot september. Wereldwijd draaide het bedrijf een omzet van 8,72 miljard dollar, een stijging van 14,2%. In elke markt werd er beter gepresteerd dan verwacht.

Redactie |

De fiscale netto winst bedroeg over het tweede kwartaal 908 miljoen dollar. Starbucks heeft nu wereldwijd 36.634 winkels, een stijging van 464 ten opzichte van een kwartaal eerder. "Ik ben erg trots op onze uitstekende prestaties in het tweede kwartaal, die de kracht van zowel de omzet als de marge wereldwijd onderstrepen. Dit momentum werd mogelijk gemaakt door de investeringen die we doen in onze winkels en partners, en stelde ons in staat kapitaal vrij te maken om verder te herinvesteren in ons bedrijf", aldus Rachel Ruggeri, chief financial officer. "Nu we aan de volgende stap van onze reis beginnen, heb ik er alle vertrouwen in dat we, samen met onze partners, door de uitvoering van ons Reinvention Plan en onze bredere strategieën ons zullen positioneren in ons nieuwe tijdperk", voegde Ruggeri eraan toe.

Moderniseren
Sinds maart van dit jaar heeft Laxman Narasimhan de leiding over het bedrijf. Hij moet het Reinvention Plan, de complete reorganisatie van Starbucks, vorm geven. "Ik ben erg blij met de voortgang van onze Reinvention en dankbaar voor de kans om me volledig te verdiepen in het bedrijf, dat ik formeel heb overgenomen op 20 maart 2023. Het is een voorrecht te hebben geleerd van onze oprichter en partners over de hele wereld", aldus Laxman Narasimhan, chief executive officer. "Op basis van mijn observaties heeft ons managementteam nu een duidelijk zicht op onze groeiruimte en op onze mogelijkheden om de marges te verbeteren en het bedrijf, het merk, de partnerervaring en de cultuur van Starbucks te moderniseren. Terwijl we ernaar streven een ander soort bedrijf te blijven, zullen we onze onbegrensde mogelijkheden ontsluiten om te voldoen aan de behoeften van vandaag en, wat belangrijk is, de toekomst van Starbucks," voegde Narasimhan eraan toe.

Bron: Out.of.Home Shops