Awards - Beste Introducties

Winnaar Beste Introductie 2020: Magnum Ruby chocolate

ROTTERDAM - Magnum bracht als eerste in Europa ijs met een nieuw ontdekte chocoladesoort op de markt: Ruby chocolade. Brand builder ice cream bij Unilever, Robin Misdorp, vertelt over het winnende product.

Redactie |

Hoe vinden jullie het om deze titel te krijgen?
“Hier zijn wij enorm trots op! Deze titel bevestigt dat deze introductie door de out-of-homemarkt wordt gewaardeerd, net zoals door onze ‘pleasure seekers’ en dat is natuurlijk waar wij het voor doen.”

Waarom is dit product door inkopers gekozen tot Beste Introductie 2020?
A day without pleasure is a day lost, dat gelooft Magnum. Daarom willen wij alle pleasure seekers elk jaar verrassen met een nieuwe heerlijke smaak waar zij intens van kunnen genieten. De introductie van de recent ontdekte chocoladesoort, Ruby chocolade, is een enorme innovatie op het gebied van chocolade en is een vierde chocoladesoort na puur, melk en wit. De Ruby is een aanvulling op het ijsassortiment en de smaak hiervan is niet te vergelijken met enig ander ijsje in de markt, wat het tot een welkome introductie heeft gemaakt.”

Hoe hebben jullie vorig jaar invulling gegeven aan de ondersteuning?
“We hebben de introductie van Magnum Ruby ondersteund met een enorme landelijke campagne. Voor onze out-of-homeklanten trapten wij af met een prachtige stand, geheel in Ruby-stijl, op de Horecava om iedereen kennis te laten maken met ons nieuwe ijsje. Daarnaast hadden wij onder andere een samenwerking met zangeres en activist Halsey en met het Instagrammuseum The Upside Down. Ook hebben wij de Ruby afgebeeld op trams, bushokjes, vriezers, noem maar op. Niemand kon eromheen afgelopen zomer, wat heeft bijgedragen aan het uiteindelijke succes van deze innovatie.”

Wat kunnen we deze zomer verwachten van Magnum?
“We hebben goed nieuws! Magnum introduceert dit jaar een Magnum Ruby in pintformaat. Deze zal, net als onze andere pints, ook beschikbaar zijn voor deliverykanalen. We spelen met de verschillende formaten in op meerdere gebruiksmomenten. Juist nu zijn pints heerlijk voor een avondje op de bank of een filmavond, de consument laat er daarom graag eentje thuis bezorgen. Daarnaast wordt dit jaar een ‘gouden’ jaar... we introduceren ons meest luxe ‘Double’ ijsje ooit, namelijk ‘Magnum Double Gold Caramel Billionaire’. Dit nieuwe Magnum-ijsje zal al je zintuigen prikkelen en is opgebouwd uit luxe lagen van fluweelzacht ijs met swirls van pecan- en biscuitsmaak, omhuld met gezouten karamelsaus en een laag ‘Golden Caramel’ chocolade met krokante biscuitstukjes. Alle technische hoogstandjes die Magnum in huis heeft, vind je terug in dit ijsje!”

Hebben jullie een dankwoord voor al jullie klanten?
“Wij willen onze klanten ontzettend bedanken voor hun support en het ondersteunen van onze plannen. Zonder hen was dit succes niet mogelijk geweest. De waardering van onze klanten en ‘pleasure seekers’ betekent heel veel voor ons en wij kunnen niet wachten om hen wederom te verrassen met een nog grotere innovatie dit jaar.”

Juryrapport:
Er is een goede ondersteuning vanuit Unilever en we zien goede verkopen. Dit is een echte toevoeging op het Magnum-assortiment.

Bron: Out.of.Home Shops

 

section1_page24_article36_1.jpg