Fabrikanten

Awards - De Classique

Winnaar De Classique: ‘We zien de Legendary Mayonnaises als totaalconcept

DEN DOLDER - Het complete team van Remia Professioneel kan een feestje vieren. De Legendary Mayonnaises zijn uitgeroepen tot De Classique 2018-2021. Ellen van Geenen, senior productmanager Foodservice, reageert op de winst en legt uit hoe ondernemers het succes van dit product kunnen gebruiken.

Redactie |

Gefeliciteerd, wat is je eerste reactie?
“Een hele eer! We hebben met het complete team van Remia Professioneel de afgelopen jaren veel energie in gestoken om van de Legendary Mayonnaises een succes te maken. Een groter compliment vanuit de markt dan dit kunnen wij niet krijgen. Dan kunnen we alleen maar trots zijn en ook de komende jaren weer ons uiterste best doen om het succes van de serie voort te zetten.”

Waarom zouden inkopers jullie tot winnaar hebben uitgeroepen?
“Remia is al sinds 1925 een Nederlands familiebedrijf en zeer flexibel. Hierdoor zijn we in staat snel te schakelen en op actuele thema’s als duurzaamheid en ook vaak als eerste op trends en ontwikkelingen in te spelen. De Legendary Mayonnaises zijn hier een mooi voorbeeld van. Als eerste sauzenfabrikant hebben we met deze serie ingespeeld op de haute-frituretrend van ambachtelijke loaded fries en snacks van bijzondere kwaliteit. We bieden ondernemers alle handvatten om direct met de sauzen aan de slag te gaan. We zien de Legendary Mayonnaises als totaalconcept; compleet met receptenboekje vol inspiratie, branded vetvrijpapier voor de loaded fries en communicatiematerialen. Daarnaast is deze serie smaakjesmayonaises ondersteund op beurzen en in de vakbladen, waardoor veel ondernemers een of meerdere sauzen uit deze serie omarmd hebben en inmiddels al jaren succesvol voeren.”

Wat maakt het winnende concept zo uniek?
Met de Black Truffle, Garlic Sriracha, Lemon Pepper en Green Pesto Mayonnaise bieden we vier volle en rijke mayonaises met smaak, stuk voor stuk bereid met de beste ingrediënten voor een bijzondere smaaksensatie. De sauzen zijn verpakt in een handzame 800 ml tube en daarmee geschikt voor iedere foodservice-omgeving. Bovendien zijn ze multitoepasbaar: heerlijk bij ambachtelijke frites en snacks, gepofte aardappels, broodjes, geroosterd vlees, vis of als basis voor een dressing. Hiermee bieden we de ondernemer voor ieder gerecht een passende topping en een mooie rendementsmaker, aangezien men voor deze sauzen een hogere prijs kan vragen dan voor een reguliere saus.”

Welke stappen kunnen ondernemers zetten om het product nog succesvoller te laten zijn?
“Door actief te promoten op het punt van verkoop en via de online bestelsites door het gebruik van de beschikbare (sfeer)beelden, haal je als ondernemer een hogere kassaaanslag. Zien eten doet tenslotte eten. Varieer daarnaast door een ‘loaded fries van de maand’ of ‘van het seizoen’ te presenteren en de sauzen breder te gebruiken, op toepassingen als broodjes of als basis voor een dressing. Zo blijf je je gasten verrassen.”

Wat is de toegevoegde waarde voor de categorie?
“Het zelf maken van sauzen is tijdrovend en hierbij heb je als ondernemer niet de garantie van een constante smaak en kwaliteit. Met de serie Legendary Mayonnaises is dit verleden tijd. Zeker in deze tijden van personeelstekort biedt de serie sauzen een stuk gemak en convenience.”

Juryrapport:
"Met een klassiek product echt vernieuwend zijn. Dat doet Remia met de Legendary Real Tasty Mayonnaises. Met de hype van loaded ofwel dirty fries komt deze innovatie op een heel goed moment. Een terechte winnaar!"

Bron: Out.of.Home Shops

remia_29112021.jpg