TorkZeist 280324nr19final.jpg Patricia Dreves is blij met de Beste Introductie-award, die voelt als een blijk van waardering. Foto: PAULINE SMALE

Awards - Beste Introducties

Beste Introductie: WINNAAR: TORK 2 IN 1 SCHUUR-EN REINIGINGSDOEK

ZEIST – Efficiëntie en effectiviteit in één reinigingsdoek. Dat klinkt als de ideale oplossing. Dat vinden ondernemers in het out-of-homekanaal ook, want de Tork 2 in 1 Schuur- en Reinigingsdoek is uitgeroepen tot Beste Introductie 2023. De alles-ineen-doek wordt met open armen ontvangen. Patricia Dreves, regional segment marketing manager Horeca bij Essity, vertelt over de weg naar deze introductie.

Een Beste Introductie-award winnen. Hoe voelt dat?
“Winnen is natuurlijk altijd leuk en dat vieren we dan ook zeker met het hele team, waaronder product- en brandmanagement. Het voelt vooral als een blijk van waardering van onze handelspartners voor onze innovatieve, duurzame en efficiënte hygiëneoplossingen. En we zien het als een bevestiging dat we aan de behoeften van de markt en onze klanten voldoen.”

Kun je wat vertellen over de weg naar deze introductie?
“Voor drukke werkomgevingen, zoals restaurants, zijn wij natuurlijk altijd op zoek naar producten die schoonmaken gemakkelijker en efficiënter maken. Als je weet dat restaurantpersoneel 59% van de tijd besteedt aan schoon-maken, kan alles wat dat deel van het werk makkelijker maakt, een grote impact hebben. Zeker in de huidige tijd met uitdagingen als stijgende kosten en personeelstekorten wil je ervoor zorgen dat het personeel zich kan richten op de gast, in plaats van te veel tijd moeten besteden aan schoonmaken. Zonder in te leveren op goede hygiëne uiteraard! De Tork 2 in 1 Schuur- en Reinigingsdoek brengt efficiëntie én effectiviteit samen in één reinigingsdoek. De doek is schurend en absorberend en maakt in één keer korte metten met het hardnekkigste vuil zonder krassen op oppervlakken te maken. En omdat het efficiënter is, kan het personeel meer tijd besteden aan het bereiden van eten en het bedienen van gasten.”

Wat zijn de hoogtepunten geweest met dit nieuwe product?
“Dat zijn natuurlijk vooral de positieve reacties van klanten op het product. Gebruikers ervaren dat het product sterker is dan een conventionele reinigingsdoek en een zeer goede schurende werking heeft, waardoor het schrobben makkelijker en sneller gaat. Daarnaast is het ook nog eens een duurzame oplossing: de gebruikte papiervezels zijn FSC-gecertificeerd, de buitenste kartonnen doos is gemaakt van 100% gerecyclede vezels, de binnenverpakking is vervaardigd van 30% gerecycled plastic, geproduceerd met ongeveer 25% zonne-energie. Daarbij kunnen de doekjes worden uitgespoeld en meerdere keren worden hergebruikt en zijn ze gecertificeerd voor voedselveiligheid.”

Wat is de toegevoegde waarde van het product voor de out-of-homebranche?
“Met deze 2 in 1 doek kan het personeel het hardnekkigste vuil in de keuken en het restaurantgedeelte aanpakken met één handig en gebruiksvriendelijk product. Na gebruik simpelweg uitspoelen en opnieuw gebruiken om afval te verminderen. Dat werkt prettiger en efficiënter.”

Hoe gaan jullie de innovatie dit jaar ondersteunen?
“Wij zullen deze innovatie, zowel on-als offline, breed onder de aandacht brengen op vakbeurzen, in print en uiteraard via social media. Maar we zetten met name in op sampling van het product, omdat je dit product toch vooral zelf moet proberen om de voordelen te ervaren.”

Dit artikel verscheen eerder in Out.of.Home Shops. Abonneren? Klik hier.