16 December 2017
Home > Nieuws > Algemeen > Bidfood en AH trekken samen op voor de zorg

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

Bidfood en AH bundelen de krachten ten faveure van de zorg.

Bidfood en AH trekken samen op voor de zorg

VEGHEL/ZAANDAM - Bidfood (voorheen Deli XL) en Albert Heijn gaan vanaf deze herfst gezamenlijk de klein- en grootschalige zorg bedienen.

Bidfood behoudt haar focus op grootverbruik en de professionele zorgkeuken. Albert Heijn gaat zich richten op kleinschalige woongroepen.

Groeiende behoefte
De samenwerking is een logisch gevolg van de ambities van Bidfood en Albert Heijn, gecombineerd met de wensen in de zorgmarkt. “Veel zorgorganisaties hebben behoefte aan een leverancier die hun professionele keuken bedient. Tegelijkertijd zien wij een groeiende behoefte aan een goede invulling voor kleinschalig wonen” vertelt Selma Postma, verantwoordelijk voor de e-commerce activiteiten van Albert Heijn.

Optimale bediening
Door de krachten te bundelen kunnen Bidfood en AH samen de volledige breedte van de zorgmarkt optimaal bedienen. “Elke partij heeft zijn specialiteiten. Albert Heijn is sterk in retail, Bidfood in grootverbruik. Onze klanten krijgen het beste van twee werelden,” aldus Dick Slootweg, algemeen directeur bij Bidfood. “Bidfood is een sterke en innovatieve partner voor grootschalige, professionele keukens en restaurants in de zorg”, vult Postma aan. “Voor kleinschalig gebruik hebben wij alles in huis. Klanten kunnen kiezen uit een assortiment van 30.000 producten: van vertrouwde supermarktproducten tot assortiment dat specifiek bestemd is voor de zorg.” Door het fijnmazige logistieke netwerk van AH, is de retailer perfect in staat de kleinere bestellingen af te leveren op het moment dat het de klant uitkomt, terwijl Bidfood de grotere bulk voor haar rekening neemt.

Samen naar betere zorg
De samenwerking sluit aan op de visies van beide partijen. Slootweg: “Sinds maart 2017 benadert Bidfood de zorgmarkt met de nieuwe propositie ‘Samen naar betere zorg’. Want alleen ga je misschien sneller, samen kom je verder. Om de zorg beter van dienst te zijn, gingen wij daarom op zoek naar een vooruitstrevende partner die niet onbekend is met de zorg en landelijke dekking heeft. Dat gaat allemaal op voor Albert Heijn.” Postma vervolgt: “Alle ingrediënten voor een beter leven voor iedereen, dat is onze missie. En daar hoort ook de zorg bij.”

Bron: Out of Home Shops