24 November 2017
Home > Nieuws > Algemeen > Horecava is voelen, horen, zien, ruiken en proeven

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

Horecava is voelen, horen, zien, ruiken en proeven

AMSTERDAM – De Horecava, de grootste nationale vakbeurs voor professionals in de foodservice industrie, is van maandag 8 tot en met donderdag 11 januari in de RAI.

De boodschap van de nieuwe campagne van de 62e editie is ‘Hoe raak je de gast in zijn ziel en verover je zijn hart, zodat hij terugkomt in jouw zaak?’ “Het maakt in één oogopslag duidelijk waar het in de horeca én op de Amsterdamse horecabeurs om gaat, namelijk beleving en emotie, waarbij alle zintuigen geprikkeld worden”, aldus beursmanager Luuk Scholte.

Uitbreiding
Ten opzichte van de vorige keer wordt de Horecava uitgebreid met twee hallen. Eén wordt gewijd aan de nieuwste ontwikkelingen in de Fastservice, On the Move en Fast casual concepten die inspelen op de trends naar snel, lekker, gezond én duurzaam eten en drinken op high traffic locaties. Kennismaken met Italiaanse fine-foodproducten en wijnen kan voor het eerst bij Bellavita Expo, in een aparte hal tijdens de eerste drie dagen van de Horecava.

Andere primeurs
De zin in vernieuwing weerspiegelt zich in tal van nieuwe en vernieuwde elementen op de Horecava.
Een uniek initiatief is de Nationale RestaurantPITCH. In mei deden de Horecava, Lightspeed en Sligro gezamenlijk een oproep om creatieve ideeën voor een pop-up restaurant op de Horecava in te zenden. Het concept ‘Bar O’ van onlangs gekozen winnaars Timo Stemerdink & Tom de Rooij, krijgt daadwerkelijk vorm op de beursvloer, mede onder leiding van de bekende chef Michiel van der Eerde, één van de juryleden.
In de hal waar Koffie, Thee & Cacao en Bakkerij samen te vinden zijn, komt het Bakery Café centraal te staan. Het segment Dranken kent een volledig nieuw concept. Onder de noemer ‘Fast Chocolate Experience’ komt Dobla met een chocoladeconcept voor een breed publiek. In het met exposanten gecreëerde Hotelworld zien bezoekers ontwikkelingen in de hotelbranche.

Succesnummers
De succesvolle pop-up De Bierfabriek in de Drankenhal keert voor de derde keer terug.
In de Foodhal is het thema Van bron tot bord in Nederland uitgebreid, met meer nadruk op regiogastronomie en future farming. Een groot aanbod van eigen bodem is te vinden op de Foodmarkt, voorheen Vers en Puur. Hier presenteren verschillende (kleine) leveranciers hun aanbod van ambachtelijke versproducten op een versmarkt en groente-paviljoen. Uiteraard speelt het spannende NK voor Koks zich weer af en vinden bezoekers in de Foodhal het Azië Paviljoen, met meer aandacht voor Aziatisch streetfood.

Nieuwkomers
Nieuwe exposanten zijn onder meer Redbeans, Portioli, Electrolux, Bert Muller, Coöperatieve Vereniging Beko, Mastertent en Bunzl. Dankzij het groeiende animo is de beurs al voor 85% volgeboekt.

Voor meer informatie over de Horecava, kijk op www.horecava.nl

Bron: Out of Home Shops