20 November 2017
Home > Nieuws > Algemeen > Petrol Connected On Tour: een volle dag inspiratie

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

Petrol Connected On Tour: een volle dag inspiratie

UTRECHT – Hoe blijf ik als tankshopondernemer onderscheidend genoeg voor een stop langs de provinciale weg?

Met die vraag in het achterhoofd maakte een bus vol petrolorganisaties, ondernemers, fabrikanten en andere experts woensdag 1 november een tour door het land. Tijdens de tweede editie van Petrol Connected On Tour werden de deelnemers overspoeld met informatie. De dag werd afgetrapt in Oosterhout waar de organisatoren (GfK, IRI en Orange Peak company) de deelnemers welkom heetten.  Eerste stop met de bus was Esso Trumpi in Breda, waarna de touringcar naar  Utrecht trok. In de nieuwe Huiskamer van de stad mochten de petrolkenners proeven, voelen en ruiken bij The Barn, Leon, The Burger Federation en de eerste Comptoir Libanais van Nederland.

Dorset
Na een uitgebreid bezoek aan de fastcasual concepten op Utrecht Centraal trok de bus naar het oosten van het land waar AVIA Lonnekermeer mocht rekenen op een bezoek. In de ruime shop maakten de bezoekers kennis met het concept dat samenwerkt met restaurant Dorset van chef-kok Willem Dankers. De AVIA verkoopt nog zoetwaren en frisdranken maar lijkt verder in niets meer op een traditionele tankshop. Na een bezoek aan  de oostgrens vervolgde de bus zijn reis en trok naar het uiterste westen. In Katwijk brachten de petrolkenners een bezoek aan Eet&Gerei, de labstore van Lekkerland. Ook hier zagen de deelnemers weer een voorbeeld van een andere invulling voor de traditionele tankshop. De dag vol inspiratie werd afgesloten bij Bram’s in Delft, waar de deelnemers genoten van de huisgemaakte friet met bijpassende stoof.

Tijdens de tour werden de deelnemers bijgepraat over de ontwikkelingen in de branche met de nodige insights vanuit GfK, IRI en Orange Peak Company. Hoe scoren de concepten die bezocht worden op de 7G’s? Welk moment van de dag is het meest van belang? En welk product wordt in welk kanaal het meest gekocht?

Alles over de tour, een inzicht in de laatste petrolcijfers en de verhalen achter de concepten leest u in de komende Out.of.Home Shops. Nog geen abonnement? Vraag er hier een aan!

Bron: Out.of.Home Shops