16 December 2017
Home > Nieuws > Algemeen > Strateeg houdt marketeers spiegel voor

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

Aljan de Boer: "Zorg ervoor dat je niet teveel informatie klakkeloos de wereld in pompt." Foto: Nathalie Brugman.

Strateeg houdt marketeers spiegel voor

AMSTERDAM - Het was zeker niet bedoeld als sneer, maar Aljan de Boer hield de foodmarketeers graag een spiegel voor.

De Boer, strateeg bij het internationale trend- en innovatiebureau Trendactive, was een van de sprekers tijdens de door FoodserviceXs georganiseerde middag in Foodyard Bidfood op het Foodcenter in de hoofdstad. Hij vulde voor de pauze het hoofdprogramma. Na de break nam Pernille Kok-Jensen (Mare Research) het woord. 

Overload aan informatie
De rode draad in het betoog van De Boer was het afnemende vertrouwen van Nederlanders in instanties en organisaties, waaronder politiek, overheid en gemeentelijke diensten. Ten aanzien van de foodbranche memoreerde De Boer dat er weliswaar briljante acties over Building Traffic zijn te noemen, maar dat de overload aan informatie die dagelijks op de consument wordt afgevuurd, zorgt voor een tegenbeweging. "Zeker de Millennials worden per dag zo vaak gebombardeerd met informatie, dat zij inmiddels een bullshitradar hebben ontwikkeld. Ze kunnen het niet aan en zijn totaal niet ontvankelijk voor al die informatie. Zij hebben hun eigen kanalen", betoogde de strateeg.

Kritischer
Volgens De Boer wordt het steeds moeilijker om de consument, vooral de jonge consument, te bereiken. "Hoe jonger ze zijn, des te moeilijker wordt het. Dat kan een gevaar inhouden. Ik hoor helaas (te) vaak dat het vak van marketeer niet meer de relevantie heeft van voorheen. Dat is doodzonde en dat moeten we zien om te draaien. Voor jullie, als marketeers, betekent het dat je kritischer moet zijn. Zorg ervoor dat je niet klakkeloos allerlei informatie de wereld in pompt, maar laat zien wat voor belang we hebben in de maatschappij".     

Bron: Out of Home Shops