14 December 2017
Home > Nieuws > Algemeen > Wie de distributie in handen heeft, heeft de macht!

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

Wie de distributie in handen heeft, heeft de macht!

ENSCHEDE – Met deze stelling gingen de leden van Marketing4Results aan de slag tijdens de laatste Trema-bijeenkomst van dit jaar. Alle ambitieuze marketeers in de foodservicemarkt waren aanwezig bij dit event dat deze keer plaatsvond bij Grolsch in Enschede.

Geschreven door Janka Dekker – Marketing4Results

Het was in meerdere opzichten een bruisende bijeenkomst, met diverse prikkelende presentaties over het thema distributie in de ochtend en te werken aan je persoonlijke ontwikkeling middels verschillende workshops in de middag. De dag werd afgeloten met een inspirerende tour door de indrukwekkend brouwerij van Grolsch en uiteraard een bierproeverij. Kortom een geslaagde dag! Een kleine impressie:

Ploos van Amstel
De dag werd ingeluid door Professor Walther Ploos van Amstel (Hogeschool van Amsterdam). Hij voorspelt een toekomst waarin steden op slot zullen gaan door het toegenomen verkeer. Dat in combinatie met een enorm hoge logistieke footprint en veeleisende klanten op het gebied van kosten en flexibiliteit, vraagt om andere logistieke invullingen. De rol van grossiers verandert en platforms hebben de toekomst.

Bidfood
Anouk Beeren (director e-commerce & marketing) van Bidfood vertelde over de transitie die Bidfood gemaakt heeft om van de online besteller een online shopper te maken. Er is veel voor nodig om van een traditionele groothandel naar een open platform te gaan waarin de markt met diverse partners wordt bewerkt. Inzichten over de online shopper zijn een randvoorwaarde. Anouk heeft de Trema- leden meegenomen in deze transitie, waarin innovatie van processen, ecommerce en klantgedrevenheid belangrijke spelregels zijn.

Deliveroo
Charles van den Bogaert (head of marketing) van Deliveroo sloot de ochtend af met een hot topic in foodservice, maaltijdbezorging, waarbij zij alles net even anders doen. Zo selecteren zij alleen de beste restaurants, garanderen een levertijd van maximaal 32 minuten wereldwijd door o.a. de inzet van hun eigen algoritme Frank, kunnen consumenten iedere minuut hun bestelling volgen in een app, zetten zij ZZP’ers in voor maximale flexibiliteit en hebben ze het plan forecast advies te geven aan hun klanten. Met als missie: op termijn ieder moment van de dag te kunnen invullen.

Linkedin
In de middag konden de Trema-leden een workshop volgen in het kader van persoonlijke ontwikkeling. Zo konden zij een LinkendIn-workshop volgen om het maximale uit hun netwerk te halen, impact maximaliseren door (non) verbale tips, hun arbeidswaarde vergroten of zichzelf nog beter leren kennen om hun persoonlijke missies te vervullen.  

Grolsch
Na zoveel kennis en ontwikkeling werd het tijd voor een verfrissende tour door de indrukwekkende brouwerij van Grolsch, waarin alles verteld werd over de kunst van het brouwen van bier en hoe Grolsch zijn uitmuntende kwaliteit kan garanderen. Naast een kennismaking met de eigen brouwers, was er ook aandacht voor een tijdreis door de marketinguitingen van Grolsch, zowel nationaal als internationaal. Uiteraard wilden de leden zelf de proef op de som nemen door deze mooie en inspirerende dag af te sluiten met een heerlijke, verfrissende proeverij.

Bron: Out.of.Home Shops