19 Oktober 2017
Home > Nieuws > Algemeen > Winnaars GfK Out of Home formule awards 2016 bekend!

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

Winnaar On the move: Texaco

Winnaar Coffee & Lunch: Délifrance

Winnaar Fastservice: Kwalitaria

Winnaar At work: Hutten Catering

Winnaars GfK Out of Home formule awards 2016 bekend!

DONGEN – Kwalitaria, Délifrance, Texaco en Hutten zijn de winnaars van de GfK Out of Home formule Awards 2016! Woensdag werden zij verrast met de prijs door een bezoek van GfK en Out.of.Home Shops.

68 Foodservice formules zijn door hun eigen gasten beoordeeld op de onderdelen Beleving & Gastvrijheid, Prijs & Kwaliteit en Loyaliteit. GfK onderscheidt binnen dit onderzoek vier segmenten. In het segment Fastservice wordt Kwalitaria, net als vorig jaar het best gewaardeerd en scoort op alle aspecten sterk. Délifrance komt het beste uit de bus in het segment Coffee & Lunch (voorheen Shopperhoreca). In het segment On the Move heeft Texaco de best gewaardeerde formule, mede door de uitrol van haar nieuwe ‘Go Fresh’ formule. In het vierde segment At Work wordt Hutten het beste beoordeeld en schoort hoog op gastvrijheid van de medewerkers.
 

Fastservice
Voor Kwalitaria is de winst een herhaling. De fastservice formule heeft dit jaar een overall score van 7,88 behaald. Er zijn weinig veranderingen in de scores ten opzichte van 2015 behalve op de aspecten die betrekking hebben op het personeel en op het assortiment. In het eerste geval is een lichte stijging te zien en bij de aspecten over het aanbod zijn de scores iets lager dan vorig jaar.
Een gedeelde tweede plaats in dit segment is er voor Spare Rib Express en Plaza Food for All.

“Binnen Fastservice ligt het belangrijkste aandachtspunt op drank en sfeer. Goede koffie, uitgebreid aanbod van gekoelde dranken & vruchtensappen aanbieden in een prettige omgeving is dé manier om je goed te onderscheiden” legt Bas van Eekelen, Business Development Manager Foodretail & Foodservice bij GfK uit.

Coffee & Lunch
Délifrance heeft, met een score van 7,80 de hoogste score en komt dit jaar voor het eerst het beste uit de verf binnen het segment Coffee & Lunch. Délifrance maakt een verbetering door op nagenoeg alle aspecten van waardering. Met name vriendelijkheid personeel (score 8,13) en aantrekkelijkheid promoties vallen in positieve zin op (score 7,20).
Subway is als nieuwkomer binnen dit segment op de tweede plaats geëindigd en Doppio Espresso staat op nummer drie.

“Gezien de stroom aan nieuwe concepten die de focus leggen op koffie, is het belangrijk om duidelijk onderscheid te blijven maken. Aandachtspunten binnen dit segment zijn ‘gemak’ en ‘gastvrijheid’, zegt Van Eekelen.

On the Move
Texaco maakt dit jaar een flinke sprong omhoog en komt, met een score van 7,37, uit op de eerste plaats. Mede door haar nieuwe ‘Go Fresh’ formule is een sterke stijging te zien op ‘kwaliteit & prijs’ maar ook de keuze voor kleinere onbemande locaties speelt een rol mee in de beoordeling.
BP eindigt op de tweede plaats en AVIA is een opvallende nieuwkomer op de derde plaats binnen dit segment.

Bas van Eekelen voegt toe: “Het GfK onderzoek laat zien dat formules in ‘On the Move’ de grootste uitdaging hebben op het gebied van formuleloyaliteit. Gemak blijft de primaire behoefte en daarmee is het de kunst een goede balans te vinden tussen snelheid en kwaliteit”

At Work
Met een score van 7,44 staat Hutten opnieuw bovenaan in het segment ‘At Work’. Hutten maakt duidelijk het verschil met de gastvrijheid van haar medewerkers. Vriendelijkheid (score 8,06), snelheid van de bediening (score 7,74) en vakkundigheid (score 7,87) laten allen een mooie stijging zien. Op prijs- en promotie-aspecten wordt Hutten hetzelfde als haar collega’s beoordeeld.
Op de tweede plaats in dit segment staat SAB Catering en Prorest verovert de derde plaats.

“Binnen het segment At Work blijft het belangrijk de dagelijkse routine te doorbreken en iedere dag iets nieuws te bieden. Bovendien liggen hier nog steeds grote kansen om de doelgroep uit te breiden”, aldus Van Eekelen.

Lees meer in de komende editie van Out.of.Home Shops.
 

 

Bron: Out.of.Home Shops