22 September 2018
Home > Nieuws > Fabrikanten > Mondelēz geeft boost aan Stimorol Ice

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

Mondelēz geeft boost aan Stimorol Ice

OOSTERHOUT - Met veel vertrouwen introduceerde Mondelēz International anderhalf jaar geleden een nieuwe verpakking voor het merk Stimorol. De kauwgom werd voortaan verkocht in doosjes. Al gauw bleek echter dat de consument niet zo blij was met deze verpakkingsvorm.

Mondelēz International is hiermee aan de slag gegaan en introduceert nu Stimorol Ice in hun iconische stick-verpakking. Anderhalf jaar geleden introduceerde Mondelēz International Stimorol in doosjes. Nu is gebleken dat deze verpakking minder goed aansluit bij de wensen van de consument. De nieuwe stick-verpakking bleek hiervoor de oplossing. Veel consumenten vinden het doosje toch te groot en hebben liever de kleinere stick, legt Sumiet Makhan, category manager bij Mondelēz International uit. “Als je aan consumenten vraagt waar ze aan denken bij Stimorol, dan gaat het in de meeste gevallen meteen over de kenmerkende verpakking, de stick. De rode variant waarvan iedereen de smaak ook goed kent, wordt al generaties lang gegeten. Die stick hoort gewoon bij het merk”, benadrukt Makhan. Stimorol heeft een loyale klantengroep, legt Makhan uit. “De categorie gum staat al enige tijd licht onder druk. Uit analyse blijkt dat de bekende stick-verpakkingen het wel erg goed doen. Daarom heeft Mondelēz International ervoor gekozen om de grootste brand family van Stimorol, Stimorol Ice, ook in de iconische sticks te verpakken.”

3-packs
Speciaal voor het out-of-homekanaal heeft Mondelēz International, in samenwerking met de klant, ervoor gekozen om Stimorol Ice in 3-packs aan te bieden. Dit vergroot de zichtbaarheid in het schap en sluit beter aan bij de consumptiebehoeften van consumenten. “Verder is het ook gunstiger voor de ondernemer om 3-packs te verkopen,” zegt accountmanager Menqi Wen. “De consument kan zo de kauwgom op handige plekken bewaren”, vult shopper activation manager Ellen Nicolaes aan. “Je stopt één stickje in je tas, legt er één thuis en één in de auto.” De eerste reacties vanuit klanten zijn volgens Wen bijzonder positief. “Onze klanten waarderen het dat we naar hen luisteren. Na het zien van de consumentenreacties op de doosjes zijn we gelijk op zoek gegaan naar een nieuwe oplossing. Deze hebben we voor de Stimorol Ice familie gevonden in de iconische sticks.” De manier waarop Stimorol haar verantwoordelijkheid neemt door zo snel over te stappen op een andere verpakking, past volgens Wen helemaal bij het merk. “Stimorol is altijd al een hip, vooruitstrevend en gedurfd merk geweest. Het merk heeft altijd vooropgelopen. Als we mogelijkheden zien om verbeteringen door te voeren, erkennen we dat en pakken we gelijk door.”

Activatie
Om de introductie van de Stimorol Ice sticks kracht bij te zetten, heeft Mondelēz International diverse activaties bedacht. In zowel retail als out-of-home zet de fabrikant fors in op samplingacties om zo zoveel mogelijk consumenten kennis te laten maken met de kauwgom in de vernieuwde verpakking. Omdat het petrolkanaal enorm belangrijk is voor de categorie, zal het merk hier ook nog met een aantal andere opvallende activaties komen, zegt shopper activation manager Ellen Nicolaes. “Zo zullen we langs de weg zichtbaar zijn met speciale grote blow-ups in de vorm van de stick. In de tankshop wordt de shopper vervolgens nog eens geconfronteerd met een display waarin we verschillende promoties zullen voeren. We gaan ervoor zorgen dat niemand om de nieuwe verpakking van Stimorol Ice heen kan”, aldus Nicolaes.

Bron: Out.of.Home Shops