19 Oktober 2017
Home > Nieuws > Horeca > “Enthousiasmeren gast onze missie”

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

Remco Kerssens.

“Enthousiasmeren gast onze missie”

BOXTEL – “Steeds meer mensen willen consumeren op tijdstippen dat het hen uitkomt. Het zijn die momenten waarop de gast op zoek is naar hog(re)e kwaliteit”.

Remco Kerssens heeft geen glazen bol nodig alvorens zijn uitspraken te doen. Hij weet uit de dagelijkse praktijk dat fast casual in ongekende opmars is en dat voorlopig ook zal blijven. Kerssens, operations director & head of market The Netherlands bij Salomon Foodworld, prijst de ondernemer die dit kan leveren regelrecht de hemel in.

Innoveren
Datzelfde geldt in zijn beleving voor ondernemers die met enige regelmaat innoveren op de menukaart. “Door bijvoorbeeld elke twee maanden nieuwe menu’s op de kaart te zetten, vallen ze in positieve zin op bij de consument”, aldus Kerssens. Hij voegt eraan toe dat Salomon de ondernemers hierbij heel graag wil helpen. “Onze missie is om de gast te enthousiasmeren”.     

Foodservice summit
De bevestiging van de opstomende fast casual-markt ziet Kerssens terug in de foodservice summit 2016. Hierin zie je duidelijk dat fastfoodrestaurants een spectaculair stijgen  Het is in zijn beleving geen toeval dat dit mede heeft te maken met het feit dat de food-ondernemer steeds nadrukkelijker in de gaten heeft hoe de gast in elkaar steekt. Hoe zijn emotie op dat moment is. “Want”, memoreert Kerssens, “gasten maken hun keuze altijd onbewust en dit wordt beïnvloed door hun emotie van dat moment. Het is voor ondernemers daarom heel belangrijk om hierop te anticiperen. Daar kunnen wij ze aan de hand van onze Culinary Code in trainen. Deze is er onder meer op gericht om het menuaanbod optimaal aan te passen aan de emoties van de gast”.

Meedenken en ontwikkelen
Salomon Foodworld is dagelijks bezig om de aanzwellende fast casualmarkt op zijn wenken te bedienen; met zowel meedenken ín als het ontwikkelen en op de markt brengen ván nieuwe innovaties. Het van origine Duitse bedrijf is sinds 35 jaar actief als foodservicespecialist voor alle eetmomenten met fingerfood, burgers en wraps, schnitzel en gehaktproducten. Dit in nauwe samenwerking met koks en gastronomen. Sinds drie jaar beweegt Salomon Foodworld zich nadrukkelijk op de Nederlandse foodmarkt.   

Vapiano voorbeeld
Als grote voorbeeld van snelgroeiende ketens binnen fast casual noemt Kerssens zonder nadenken Vapiano. “De keten slaagt er geweldig in om een snelle Italiaanse hap op een eerlijke en verse manier te bereiden. Vapiano groeit als kool, niet alleen in ons land. Wereldwijd stampen ze helemaal de ene na de andere vestiging uit de grond. Dat vind ik ontzettend knap.” 

Jaarlijkse innovatie
Salomon Foodworld wil jaarlijks minimaal met één innovatie op de markt komen. Vorig jaar waren het de Noodle sticks (“Noodle sticks doen het heel goed en niet alleen in Nederland”) en dit jaar onderscheidde het bedrijf zich met onder andere ‘Pulled next level’ (Pulled chicken met saus en ingevroren in hamburgerformaat). Precies genoeg voor één portie, want portiecontrole is en blijft van groot belang in de foodservicebranche.

Concepten in Toverland
Kerssens is trots op het feit dat attractiepark Toverland binnenkort start met twee hamburgerconcepten van Foodworld. “Het zijn concepten die we samen met de mensen van Toverland hebben ontwikkeld. Doelstelling was om concepten te ontwikkelen die aansluiten bij hun parkbeleving en visie. Dat is goed gelukt. De een is bestemd voor een outlet in themagebied Magische Vallei, de ander is voor binnen in de Magic Forest”.

Bron: Out of Home Shops