25 Juni 2018
Home > Nieuws > Horeca > FHC Formulebeheer inspireert tijdens trendtour

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

FHC Formulebeheer inspireert tijdens trendtour

EINDHOVEN - Ondernemers inspireren op het gebied van food was het doel van FHC Formulebeheer dat een trendtour organiseerde door Eindhoven. Naast ondernemers heeft ook een viertal fabrikanten zich aangesloten om mee te kijken in deze diverse stad.

In anderhalve dag werd stilgestaan bij de verschillende Amerikaanse ketens die zich er vestigen, maar ook bij de zelfstandig ondernemer met een uniek concept. Steeds meer Amerikaanse ketens vestigen zich in Nederland. Iets wat vooral op en rond Utrecht Centraal te zien is, maar nu weten deze bedrijven ook Eindhoven te vinden. Het internationale karakter van de stad, ontstaan vanuit de grote bedrijven en de Technische Universiteit, is een belangrijke drijfveer. Net als de groei in de horeca in het land.

Veelzijdig
Hoewel het bij Five Guys en Taco Bell op het moment van het bezoek erg rustig was, is er voldoende inspiratie op te doen. Bij Five Guys draait alles om personaliseren, waar Taco Bell juist heel erg inspeelt op de interesse in de internationale keuken. Je bestelt Mexicaans eten zoals een burrito of taco’s. Bij het proeven van de spicy burrito springen de tranen in de ogen bij Geor Schuurman van Remia. “Deze is wel erg pittig.” De derde Amerikaanse keten die tijdens de tour werd gespot, is Dunkin’ Donuts. Rijen dik voor een donut in een van de vele varianten. Voor de ondernemers was het goed om te zien dat de donut een veelzijdig product is: te gebruiken op een freakshake, als dessert of gewoon bij de koffie. “Deze donuts zijn ook echt lekker. Niet te vergelijken met die van supermarkt”, aldus Frank Trik van Foodmaster Wormerveer.

Lokaal
Naast de verschillende ketens is lokaal ondernemerschap ook inspirerend voor de groep aanwezigen. Eigenaar Joost Saris van restaurant EMMA legt aan de ondernemers en fabrikanten uit waardoor het concept zo uniek is. Dat is de transparantie: in het restaurant staan klimaatkasten waar eigen kruiden gekweekt worden. Chefs knippen de kruiden voor het oog van de gasten, waarna het verser dan vers geserveerd wordt. Er is een grote open keuken en achter een glazen wand is de patisserie van Pinkie Patisserie te zien. In het restaurant wordt het eten niet alleen aan gasten geserveerd, maar wordt ook de catering voor veel grote bedrijven bereid.

Uitsmijter
De Downtown Gourmet Market is de uitsmijter van de tour. Deze foodhal biedt onderdak aan 21 ondernemers, allemaal met een ander concept: van burgerbar tot ijssalon. De ijstapas van IJssalon Kees is het meest besproken en gefotografeerd door de groep tijdens de tour. Misschien wel omdat ijs iets is waarmee een cafetaria zichzelf ook op de kaart kan zetten.

New York
Volgend jaar gaat FHC met ondernemers en partners naar New York, om daar de trends van de toekomst te spotten.

Bron: Out.of.Home Shops