25 September 2017
Home > Nieuws > Horeca > McDelivery ook naar Rotterdam en Utrecht

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

McDelivery ook naar Rotterdam en Utrecht

AMSTERDAM – De pilot van McDonald’s met McDelivery in Amsterdam is een succes. Zelfs zodanig dat de service wordt uitgebreid naar Rotterdam en Utrecht.

Sinds begin juli zijn acht restaurants in Amsterdam van start gegaan met de bezorging via UberEats van versbereide McDonald’s producten, waar en wanneer gasten daarvan willen genieten. Gebleken is dat meer dan 83% van alle bestellingen positief zijn beoordeeld, de koeriers van UberEets een pluim kregen van de gasten en dat de gemiddelde bezorgtijd vanaf het moment van bestelling net iets boven de 20 minuten ligt. Voldoende reden voor McDonald's om de service vanaf 19 september uit te breiden naar zes restaurants in Rotterdam en twee in Utrecht.

Probleemloos
Manu Steijaert, algemeen directeur McDonald’s Nederland, zegt blij te zijn om te ervaren dat McDelivery een antwoord is op de wens van de gasten om overal op elk gewenst moment van onze producten te kunnen genieten. "De combinatie van de slimme techniek van UberEats en de slimme keukenopstelling van McDonald’s is een succesvolle innovatie, zo laten de commerciële resultaten en operationele ervaring van de pilot zien. We zien het aantal bestellingen van week tot week toenemen. Van alle McDonald’s restaurants die wereldwijd McDelivery bieden, scoort Nederland hoog op gasten die binnen vier weken nogmaals bestellen. Gasten zijn dus tevreden met de McDelivery-ervaring. En dat is precies het resultaat dat wij willen zien", aldus Steijaert.

Snel en vers
Na drie maanden staat de tevredenheid over alle onderdelen van de bestelling, bereiding, snelheid, compleetheid en netheid van bezorging op 83%. Door de positieve reacties van gasten is het bestelgebied rondom de restaurants uitgebreid van 1200 naar 1500 meter. Steijaert: “Dat lijkt weinig, maar betekent bijna een verdubbeling van het woonoppervlak en daarmee ook een flinke toename van het aantal mensen dat kan bestellen. Ik ben vooral tevreden met de snelheid waarmee we de bestelling bereiden en bezorgen. Van de ruim 20 minuten tussen bestelling en levering aan de deur, is de bereiding in het restaurant minder dan vier minuten. De koerier staat bovendien binnen de tien minuten al voor de deur nadat de bestelling gereed is. Het ontvangen en accepteren van de bestelling door de koerier en het rijden naar het restaurant beslaat de overige minuten. Pas als de koerier in het restaurant is, worden de frietjes bereidt en wordt de McFlurry of Milk Shake gemaakt. Zo behouden we de kwaliteit zo optimaal mogelijk voor onze gasten.”

Blijven luisteren
Steijaert, tot slot: “We zijn zeker tevreden, maar daarmee zijn we er nog niet. Wij willen het percentage positieve reacties naar ruim boven de 90% van alle bestellingen zien te krijgen. Dat gaat dan ook om de compleetheid van bestellingen: dus met het rietje, de servetten of bijvoorbeeld de extra bestelde fritessaus. En we blijven luisteren naar de wensen van onze gasten, zoals bijvoorbeeld bestellen op andere tijden of combinaties van menu’s. Dit zijn allemaal zaken waar wij naar kijken hoe dat zo goed mogelijk in te richten.”

Bron: Out of Home Shops