14 December 2017
Home > Nieuws > Petrol > ‘Third places bieden absolute groeikans voor petrolmarkt’

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

‘Third places bieden absolute groeikans voor petrolmarkt’

AMSTERDAM - De Horecava 2018 heeft veel in petto voor horeca-ondernemers in de petrolwereld. Beursmanager Luuk Scholte vertelt waarom spelers in petrol hun agenda moeten vrijhouden voor de met rasse schreden naderende beurseditie.

 

Waarom mogen ondernemers in petrol de Horecava 2018 niet missen?
“Allereerst wordt er een extra hal geopend, die volledig is gewijd aan de nieuwste ontwikkelingen in het petrol- , fastservice- en fast casual-segment. Centraal in 9 van de RAI staan concepten, waarmee spelers binnen deze segmenten kunnen inspelen op de trend naar snel, lekker, gezond en duurzaam eten en drinken op high traffic locaties. Er wordt een park gecreëerd van zeecontainers, die zijn ingericht als aantrekkelijke en verplaatsbare on the move-locaties. De bekende Lekkerste Wedstrijden vinden ook plaats in deze hal en staan eveneens in het teken van gezonde en duurzame gerechten.”

Wat is er voor hen nog meer te vinden op de beursvloer?
“De laatste jaren zie je steeds meer samenwerkingsverbanden ontstaan tussen horecaondernemers in het petrolsegment en bakkerijen. In het Bakery Café, in de hal waar koffie, thee, cacao en bakkerij samen te vinden zijn, willen chefs Christia Weij en Emile van der Staak aan horeca-ondernemers laten zien welke kansen de bakkerij hen biedt. In de foodhal presenteert Dobla de Fast Chocolate Experience. Horeca-ondernemers op hightraffic locaties kunnen hier ideeën ophalen voor het op een verrassende manier combineren en presenteren van chocoladecreaties.”
In het Theater van het InnovationLab zijn er dagelijks topsprekers en Ted Talks, waar experts hun ideeën en ervaringen voor het voetlicht brengen. Michiel Bakker van Google Food trapt op 8 januari het sprekersprogramma af met een lezing over gezond en lekker eten op hightraffic locaties. Ook gaat hij in op een foodprogramma dat Google heeft gelanceerd. Dit programma maakt gezond en lekker eten toegankelijk voor alle werknemers door ‘third places’ te creëren.”

Welke groeikansen zie je voor petrol?  
“In het jaarlijks terugkerende InnovationLab staat onder meer het fenomeen ‘third places’ centraal. Third places zijn plekken, waar mensen verblijven, werken en elkaar ontmoeten. Op deze locaties ontstaan ook altijd horecapunten. De  toenemende  populariteit van third places biedt een absolute groeikans voor de petrolmarkt. Ondernemers in deze markt kunnen deze plekken bijvoorbeeld inrichten bij benzinestations.”

Bron: Out.Of.Home Shops