22 April 2018
Home > Nieuws > Algemeen > GfK Shopper Jaarcongres 2014 vol inspiratie

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

GfK Shopper Jaarcongres 2014 vol inspiratie

AANKONDIGING
GROENEKAN - Het GfK Shopper Jaarcongres staat dit jaar in het teken van het thema ‘Sell me more … van offline naar omnichannel’. Het congres vindt plaats op donderdag 11 september in Fort Voordorp in Groenekan.

Een aantal toonaangevende sprekers zullen hun visie geven op het thema omnichannel. Absolute expert op gebied van het nieuwe winkelen is Cor Molenaar. Hij is hoogleraar e-marketing aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, adviseur van bedrijven in zowel de retail als de dienstverlening en auteur van bestsellers als ‘Red de winkel’, (e)marketing' en ‘Actie, noodplan voor de retail’.

Friesland Campina en PostNL
Bas Roelofs, directeur sales & shopper marketing van Friesland Campina, geeft zijn visie vanuit de praktijk van de fabrikant. Een ander perspectief wordt door Carlos Mendes Aguiar, commercieel directeur van PostNL geboden. PostNL is bij uitstek een bedrijf dat inzicht heeft in de diversiteit en complexiteit van dit thema.

Behoeften shoppers
Kortom, toonaangevende sprekers die ieder vanuit hun eigen perspectief laten zien wat er komt kijken om van offline naar omnichannel te gaan. De behoefte van fabrikanten en retailers om dit te doen, komt vanuit de shopper. De shopper bereiken en bedienen op ieder gewenst moment. Niet beperkt door locatie en openingstijden. Verschillende behoeftes op verschillende momenten en daar optimaal op inspelen: van offline naar onmichannel. Om dit op een succesvolle manier te organiseren, speelt shopper marketing een belangrijke rol. Al is shopper marketing natuurlijk breder dan het thema van het congres.

Shopper Marketing Awards
Tijdens het congres wordt voor de tweede keer de Shopper Marketing Awards uitgereikt. GfK heeft grootschalig onderzoek verricht waaruit twintig genomineerden voortkwamen. Deze hebben de gelegenheid gekregen om hun case te presenteren aan de jury onder leiding van Prof. Dr. Ir. Hans van Trijp. De uiteindelijke top drie presenteren hoe zij het shoppermarketing inspanningen hebben georganiseerd en gerealiseerd. Leren van de beste in de markt! Het publiek bepaalt uiteindelijk wie er met de eerste, tweede en derde prijs naar huis gaat.

Shopper Cycle

Het uitgangspunt van de Shopper Marketing Award is het Shopper Marketing model. De shopper moet door de activiteiten in minimaal twee van de vier fases succesvol worden beïnvloed.

GfK heeft hiervoor de absolute groei in shopperbereik in kaart gebracht van ruim 180 FMCG-merken. Uiteindelijk is er een twintigtal merken genomineerd voor de GfK Shopper Marketing Award 2014. Deze merken hebben op basis van fact based resultaten op diverse touchpoints (onder andere: ontwikkeling bereik website, opvallendheid op de winkelvloer en ontwikkeling loyaliteit), een top twintig positie verkregen.

Toelichting
De genomineerden krijgen de gelegenheid om hun case toe te lichten voor de jury onder leiding van Prof. Dr. Ir. Hans van Trijp van de Wageningen Universiteit. De voltallig jury bestaat 7 shopper marketing experts, namelijk: Art Frickus, Stefan Heule, Wil Klein, Danny Oomen, Leo van de Polder, Hans van Trijp en Ruud Verschuur. Zij beoordelen de cases op strategische uitdaging, doelstellingen, creatief idee, executie en resultaat. De geselecteerde top drie zal hun case presenteren tijdens het congres. De aanwezigen op het congres bepalen de uiteindelijke volgorde van de top drie, door de cases interactief te beoordelen.

Initiatief
Deze awards zijn een initiatief om het vakgebied Shopper Marketing te stimuleren. Dit initiatief wordt breed ondersteund door partijen als GfK, DriveSight, Mercati School of Retail & Trade Management, Conspicuous, ShopperDoctor, POPAI Benelux, Wageningen Universiteit, Levenmiddelenkrant en Out.of.Home Shops. Alle shopper marketing inspanningen van fabrikanten, retailers en foodservice bedrijven binnen de FMCG markt komen hiervoor in aanmerking.

Congres bijwonen?
Meer informatie over het GfK Shopper Jaarcongres is te vinden op de site van GfK. Het programma (inclusief walking dinner) start om 16:00 uur en duurt tot 21:30 uur. Inschrijven kan via www.gfk.com/nl. De kosten bedragen € 895,-. Voor bestaande GfK relaties bedragen de kosten €195,-

Bron: Levensmiddelenkrant/Out.of.Home Shops

Introducties & Acties

Asia Sliders van Salomon FoodWorld®

Salomon FoodWorld® lanceert een nieuwe snack waarbij een hamburger en sushi worden gecombineerd. De...

Limited edition SNICKERS® White

Hij is terug! De bekende SNICKERS® reep met witte chocolade!

PEZ Jurassic World

COPAR, de innovatieve zoetwarenpartner, komt met PEZ Jurassic World-karakters die aansluiten bij de...