16 December 2017
Home > Nieuws > Algemeen > Winnaars GfK Out of Home Formule Awards bekend

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

Winnaars GfK Out of Home Formule Awards bekend

DRIEBERGEN-RIJSENBURG - BP, Plaza Food for All, Douwe Egberts Café, Hutten en Toverland zijn de winnaars van de GfK Out of Home Formule Award. De bijbehorende prijzen werden donderdagmiddag uitgereikt.

De uitreiking van de De GfK Out of Home Formule Awards vond donderdag tegelijkertijd plaats met de uitreiking van de Out.of.Home Awards voor de industrie. De formuleawards worden jaarlijks uitgereikt en zijn gebaseerd op onderzoek onder 6.000 consumenten die recent gast zijn geweest bij een van de deelnemende formules. Van een twintigtal aspecten zijn zowel het belang als de waardering gevraagd. Hierbij zijn ruim 60 formules in vijf categorieën beoordeeld in vijf verschillende categorieën, namelijk On the Move’, ‘Fastservice’, ‘Shopper’, ‘Catering’ en ‘Leisure’.

Flinke stijging bezorgt BP eerste plaats in ‘On the Move’
BP is de winnaar van de categorie ‘On the Move’. Zij maken een grote sprong in waardering en stijgen van de vijfde naar de eerste plaats in de categorie ‘On the move’. Foodservice in BP tankstations scoort vooral goed op snelheid van de bediening, hygiënische bereiding en goede kwaliteit van het eten. Starbucks, winnaar van vorig jaar, volgt op de tweede plaats en scoort goed op de kwaliteit van de dranken. Julia weet te scoren met beleving en gastvrijheid en bezet net als vorig jaar de derde plaats in deze categorie.

Plaza Food for All hoogste score in ‘Fastservice’
Plaza Food for All wint met hoge scores op zowel gastvrijheid als prijs en kwaliteit de categorie ‘Fastservice’. Vorig jaar stond Plaza Food for All op de derde plaats. Nu zij passeren ze Kwalitaria, de winnaar van vorig jaar die op de tweede plaats eindigt. De waardering van Kwalitaria is overigens gelijk gebleven aan de score van afgelopen jaar. Ook Kwalitaria scoort hoog op onder andere gastvrijheid. Nieuw in de top drie is Snackpoint waar vooral de kwaliteit van eten wordt gewaardeerd.

Douwe Egberts Café wint in categorie ‘Shopper Horeca’
Winnaar in de categorie ‘Shopper Horeca’ is de formule Douwe Egberts Café. De formule stijgt van de vierde naar de eerste plaats en scoort zowel met de kwaliteit van de dranken als beleving en gastvrijheid. De nummer twee Bagels & Beans scoort erg hoog op vriendelijkheid van het personeel, maar verliest toch in de breedte wat terrein ten opzichte van vorig jaar. De nummer drie, Delifrance oogst waardering met de kwaliteit van het eten en de hygiënische bereiding.

Hutten wint in de categorie ‘Catering’
Nieuw is de categorie ’catering’ waarin de tien grootste organisaties in bedrijfscatering zijn beoordeeld door de eigen gasten. De drie genomineerden Hutten, Prorest en SAB scoren goed op de aspecten vriendelijkheid, schone locaties en hygiënische bereiding. Hutten weet de overwinning binnen te slepen, doordat zij door hun eigen gasten het beste beoordeeld worden. Op de tweede plaats in deze categorie eindigt Prorest, nipt voor SAB die de top drie compleet maakt.

Toverland als best beoordeeld in categorie ‘Leisure’
In de categorie ‘Leisure’ werden zeventien grote pretparken en dierentuinen door de bezoekers beoordeeld op het foodservice aanbod binnen het park. Opvallend zijn de grote verschillen tussen parken waarbij de winnaar Toverland goed scoort op gastvrijheid en beleving maar daarnaast ook het verschil weet te maken met haar prijsimago. Burgers Zoo eindigt als tweede en scoort met name hoog op loyaliteitsaspecten als waarmaken van verwachtingen en herhalingsbezoek. Efteling scoort goed op gastvrijheid en beleving en kent veel aanbevelers voor de foodservice in het park. De lagere scores op prijsaspecten bezorgen de Efteling uiteindelijk de derde plaats.

Bron: Out.of.Home Shops