24 Januari 2018
Home > Nieuws > Algemeen > ShopperDoctor ziet volop kansen in out-of-home

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

ShopperDoctor ziet volop kansen in out-of-home

OISTERWIJK - Het geld ligt nog steeds op de winkelvloer, maar ondernemers moeten dat wel kunnen zien. In zijn rol als ShopperDoctor bezoekt Art Frickus out-of-homeoutlets en wijst op positieve zaken, gemiste kansen en aandachtspunten.

Het benzinestation, de cafetaria of het restaurant kan er prachtig uitzien en het personeel kan geweldig zijn. Maar toch zien we óók dat nog veel shoppers (of mogelijke gasten) de outlet passeren. Of dat lang niet iedereen iets koopt of bestelt. De strijd om de gunst én de portemonnee van de shopper wordt steeds heftiger. In de vier filmpjes gaar ShopperDoctor Art Frickus op bezoek bij de BP in Oisterwijk. De shop staat een grondige opknapbeurt en uitbreiding te wachten, maar ook in de huidige shop zijn er verbeterpunten te realiseren. “Mooi is het scherm rechtsboven (zie foto): aan de bewakingscamera is een positieve boodschap meegegeven, ‘Fijn u weer te zien’.”

 

Supermarkten snoepen omzet weg van de horeca, de catering en het gemakskanaal. Shoppers hebben minder tijd, waardoor online oprukt. De fysieke foodservice-outlet wordt een minder vanzelfsprekende schakel in het shoppergedrag. Dus als de formule of ondernemer succesvol wil zijn in de outlet, dan zal deze ook succesvol moeten zijn daarbuiten. Het pad dat shoppers afleggen om kopers te worden bestaat namelijk uit een oneindige lus van (on)bewuste beslissingen en handelingen binnen buiten de outlet. Dat traject beinvloeden heet shopper marketing.

 

Het laaghangend fruit hangt echter nog steeds op de winkelvloer of in de horeca-outlet. Ondanks alle ontwikkelingen blijft het merendeel van de omzet en winstgevendheid ook de komende jaren te vinden. Op die kansen mikt de ShopperDoctor. Het verhogen van de kassa-aanslag per shopper of gast is vaak gemakkelijker en kost minder dan men denkt. Bovendien leveren verbeteringen op de winkelvloer direct resultaat op. Hoe? Door de winkel vanuit de ogen van de (doelgroep) shopper of gast te bekijken en aan te passen aan gedrag.

 


ShopperDoctor is een eendaagse locatiescan die de theorie samenbrengt met de praktijk en vertaalt deze in kant-en-klaar oplossingen die ‘morgen’ het gewenste effect sorteren: van verbetering van de beleving, kostenreductie tot winstoptimalisatie. ShopperDoctor is te vinden op shopperdoctor.nl en te volgen via twitter (@Shopperdoctor).

 

 

 

Bron: Out.of.Home Shops