18 Augustus 2017
Home > Nieuws > Algemeen > La Place wint Award en lanceert kidsconcept

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

La Place wint Award en lanceert kidsconcept

NIEUWVEEN - La Place is vanaf mei dit jaar de eerste restaurantketen die haar gasten consistent een aantal producten mag serveren die het Beter Leven kenmerk van de Dierenbescherming dragen. Dit initiatief is nu beloond met de ‘Lef in het Bedrijfsleven Award’ van de Dierenbescherming.

Vandaag, op Werelddierendag, hebben La Place en de Dierenbescherming de handen ineen geslagen om de komende drie jaar kinderen en hun ouders bewuster te maken van dierenwelzijn. Bij alle La Place Restaurants is vanaf heden een kindermenu verkrijgbaar met een biologische knakworst met het Beter Leven kenmerk van de Dierenbescherming. Ook start de spaaractie met een stickeralbum, waarin recepten en allerlei wetenswaardigheden over voeding en dieren staan. Het aankoopbedrag van een euro komt geheel ten goede aan de jeugdclub ‘Kids for Animals’ van de Dierenbescherming.

Award
De inzet die La Place dit jaar heeft getoond voor dierenwelzijn is door de Dierenbescherming beloond met de ‘Lef in het Bedrijfsleven Award’. Zo heeft La Place zich ingezet om als eerste restaurantketen consistent producten, zoals kalfsvlees, eieren en dagverse zuivel, te serveren die het Beter Leven kenmerk van de Dierenbescherming dragen. Daarnaast lanceerde La Place vandaag met de Dierenbescherming een langdurige samenwerking gericht op de jeugd. Walter Seib, directeur La Place: “We zijn zeer trots dat onze inspanningen op het gebied dierenwelzijn worden bekroond met de ‘Lef in Bedrijfsleven Award’ van de Dierenbescherming. Een mooie erkenning voor de initiatieven die we hebben genomen. Het aanbieden van producten met een Beter Leven kenmerk blijft een continu proces binnen onze organisatie, evenals het zojuist gelanceerde kidsconcept.“ Bij de presentatie van de samenwerking stelde Frank Dales, directeur Dierenbescherming, vanmorgen zeer blij te zijn met de samenwerking met La Place. “Je ziet hier in de praktijk gebeuren wat wij al jaren bepleiten. Door een goede samenwerking met het bedrijfsleven kunnen we werkelijk het verschil maken. Inmiddels hebben al tien miljoen dieren een beter leven sinds de introductie van het kenmerk vier jaar geleden. Met La Place bereiken we nu ook een ongelooflijk belangrijke groep mensen: ouders met jonge kinderen. Op een speelse wijze kunnen we nu onze boodschap kwijt: wie wil kan ons écht helpen bij het bereiken van een diervriendelijker veehouderij. En ja, dat begint bij de bewuste keuze van je knakworstje bij de patat!”

Kidsconcept
De kennis die La Place heeft op gebied van dierenwelzijn wil de restaurantketen delen met haar gasten. “Wij zien het als onze taak om onze gasten voor te lichten en bewust te maken over het consumeren van gerechten waarbij rekening is gehouden met dierenwelzijn. Het ontwikkelen van duurzame gerechten staat centraal in de filosofie van La Place. Het verkopen van producten met het Beter Leven kenmerk van de Dierenbescherming, zoals het nieuwe kindermenu, sluit hier goed op aan.”, aldus Walter Seib. Vanaf vandaag is bij alle La Place restaurants een educatief stickeralbum verkrijgbaar, waarin recepten en informatie over voeding en dieren op een speelse wijze is weergegeven. Ikki, de mascotte van ‘Kids for Animals’, heeft een hoofdrol in het boek. De stickers worden bij de La Place Restaurants meegegeven bij besteding van vijftien euro, een kindertraktatie of bij aankoop van het Beter Leven kindermenu, bestaande uit huisgemaakte frites en een biologische knakworst met een Beter Leven kenmerk van 3 sterren.

Van links naar rechts: Walter Seib (directeur La Place), Ikki (Mascotte ' Kids for Animals' ), Iris Hesseling (Ambassadeur ' Kids for Animals' ), Frank Dales (directeur Dierenbescherming) Foto: V&D

Bron: