19 Juli 2018
Home > Nieuws > Algemeen > Esso scoort hoogste klanttevredenheid

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

Esso scoort hoogste klanttevredenheid

DONGEN – Tankshopformule Esso On the Run heeft de meest tevreden klanten. Gemiddeld krijgt de shopformule van consumenten een 7,62. Esso On The Run wordt in de mate van klanttevredenheid gevold door Douwe Egberts Café en Swirl’s.

Dit heeft GfK bekend gemaakt op de eerste Out.of.Home Branchedag, georganiseerd door vakblad Out.of.Home Shops op de Nyenrode Business Universiteit in Breukelen. Uit onderzoek van GfK Panel Services onder 25 vooraanstaande formules en bijna 1.000 consumenten in het out-of-homekanaal. Klanten waarderen Esso On the Run op twaalf van de dertien aspecten die zijn onderzocht ruim bovengemiddeld. Vooral de onderdelen goede bereikbaarheid/parkeergelegenheid, netheid van de locatie, de ruime keuze aan dranken worden bijzonder goed gewaardeerd door de klanten van Esso. Douwe Egberts Café volgt Esso in de mate van klanttevredenheid op korte afstand. Zij worden door de eigen gasten vooral gewaardeerd om de goede kwaliteit van het eten en drinken (8,02). De aspecten netheid van de locatie en vriendelijkheid van het personeel worden eveneens positief beoordeeld. Ook Swirl’s doet het goed, zo blijkt uit het GfK-onderzoek. De keten blinkt volgens de eigen klantenkring vooral uit in de goede kwaliteit van het eten en drinken. Dit wordt gewaardeerd met een 7,85. Ook de ruime keuze op de menukaart is een aspect dat de klanten bevalt.

Out.of.Home Awards
GfK heeft op de eerste Out.of.Home Branchedag een glazen trofee uitgereikt aan de drie formules met de meest tevreden klanten. Onder het toeziend oog van de ongeveer 100 aanwezige vertegenwoordigers van zowel fabrikanten als verkoopkanalen (formules) werden op de Branchedag ook de winnaars van Out.of.Home Awards bekend gemaakt. De prijs is een initiatief van vakblad Out.of.Home Shops en is de enige graadmeter in het buitenshuiskanaal die de samenwerking tussen handel en industrie in kaart brengt. FrieslandCampina is de grote winnaar van deze verkiezing. De drankenfabrikant won maar liefst zes Awards, waarvan drie gouden in de kanalen Convenience, Beach & Leisure en Sports. Ook Coca-Cola presteerde bovenmatig goed met zes Awards, waarvan twee gouden Awards in de kanalen Fastservice en At School & At Work. Binnen food presteerde Mars en Ad van Geloven (o.a. Mora) uitzonderlijk goed. Ad van Geloven won zelfs drie gouden Awards in de categorieën Sports, Beach & Leisure en Fastservice, terwijl Mars twee gouden Awards won in Petrol en Convenience en twee zilveren Awards in At School & At Work.

Op de foto boven: Karin Paardekooper en Frank van Dommele van Esso. Onder Madelon van der Tol van Unilever (rechts) en Marieke Schoon - van der Loop van Douwe Egberts.

Bron: Out.of.Home Shops