IJsbaart.jpg

IJsbaart gaat groeien op de ijsmarkt door investeringsronde

AMSTERDAM – IJsbaart, producent van ambachtelijk, plantaardig ijs, heeft met succes een investeringsronde afgerond. Hiermee kan de ijsleverancier zijn positie op de ijsmarkt bestendigen en verdere groei-ambities realiseren.

Redactie |

De investeringsronde heeft in totaal 750.000 euro opgeleverd. De twee investeerders zijn NoorderImpact en IJscuypje. Zij zien de toekomst van IJsbaart met vertrouwen tegemoet. IJsbaart zet het geldbedrag in om productontwikkeling te versnellen, het team uit te breiden en om te investeren in festivalverkooppunten.

Mijlpaal
Mede-eigenaar Roderick Verplanken zegt: “Deze financiering is een belangrijke mijlpaal voor IJsbaart en stelt ons in staat om onze groeiambities waar te maken. We zijn dankbaar voor het vertrouwen dat NoorderImpact en IJscuypje in ons hebben gesteld, en we kijken ernaar uit om samen met hen onze positie op de ijsmarkt verder te versterken.”

Plantaardige ijsjes
Volgens Sjoerd Zijlstra, directeur van Noorderimpact sluit dit initiatief tot samenwerken goed aan bij één van de speerpunten van zijn bedrijf om de consumptie van plantaardige voeding te stimuleren. “Wij denken dat IJsbaart in staat is om plantaardige ijsjes op een toegankelijke manier breed in de markt te zetten”, aldus Zijlstra.

Ambitie en groeipotentie
Klaas de Lange, mede-eigenaar van IJscuypje , een ijssalonketen met 20 vestigingen in en rond Amsterdam, is ook enthousiast over de samenwerking omdat hij naast producent nu ook als investeerder kan bijdragen aan de groei en missie van IJsbaart. Hij zegt: “Ambachtelijk en vers ijs, dat is waar wij van IJscuypje in geloven. De passie van IJscuypje? Het maken van het lekkerste ijs van eigen bodem, zodat iedereen kan genieten van ijs zoals ijs hoort te zijn. Dit sluit fantastisch aan bij hoe IJsbaart naar de ijswereld kijkt en hier complementeren wij elkaar heel goed. Ik ben zelf al jarenlang ondernemer als eigenaar van Weerribben Zuivel en sinds kort IJscuypje. Het is mooi om op deze manier nieuwe ondernemers te kunnen helpen in hun ambitie en groeipotentie.”

Bron: Levensmiddelenkrant / Out.of.Home Shops