ondertekening_A&M_Udeajpg.jpg Ondertekening contract door Stephan Blommendaal (l), operationeel manager UDEA en Wobbe van Zoelen (r), oprichter Anne&Max Foto: Anne&Max

Groothandels

Anne&Max stapt over naar biologische groothandel Udea

NEURENBERG – Koffieketen Anne&Max is overgestapt naar biologische groothandel Udea. Volgens eigen zeggen is de keten de eerste landelijke koffieketen die deze stap maakt. Het contract werd op 13 februari ondertekend op de BioFach beurs in het Duitse Neurenberg.

Redactie |

Udea levert uitsluitend biologische producten en is franchisegever van supermarktketen Ekoplaza. Anne&Max heeft de ambitie om een volledig biologisch assortiment te realiseren en de samenwerking met Udea past daar in. Wobbe van Zoelen, oprichter Anne&Max: “Wij streven ernaar om een 100% biologisch assortiment te voeren, zodat we onze gasten eten en drinken kunnen serveren, vrij van chemische bestrijdingsmiddelen en kunstmatige kleur-, geur- en smaakstoffen. Met deze overstap zijn we een stap dichter bij deze droom en hopen we een voorbeeld te zijn voor de rest van de industrie. Transparantie over de herkomst van producten en productieprocessen is ontzettend belangrijk voor alle betrokken partijen. Op dit moment is 74% van ons assortiment biologisch. Door de samenwerking met Udea wordt dit verhoogd naar 95%.”

Hoofdleverancier
Stephan Blommendaal, operationeel manager Udea, voegt daaraan toe: “We zijn ontzettend trots dat Anne&Max de eerste koffieketen is die voor ons als hoofdleverancier heeft gekozen. Nederland heeft de ambitie om te groeien naar 15% biologisch in 2030 en het is daarvoor van belang dat de vraag naar biologisch groeit. Dit lukt mede door de inzet van horecabedrijven die kiezen voor een (bijna) volledig biologisch aanbod.”

De visie van de koffieketen is dat niets ten koste mag gaan van iets of iemand, oftewel planeetaardig. “We vertellen onze gasten graag over onze producten en onze missie”, gaat Van Zoelen verder. “Zo willen wij onze gasten inspireren om stap voor stap met ons mee te gaan naar een planeetaardige wereld. Voor veel consumenten kan het prijsverschil tussen biologische en niet-biologische producten een belangrijke rol spelen in keuzegedrag. Daarom vinden wij het juist in deze tijd belangrijk om de consument een handje te helpen door de keuze voor biologische producten volledig bij ons te leggen. Zo kunnen gasten onbezorgd genieten van een smaakvol, gezond en eerlijk gerecht.”

Het tekenen van het contract op de BioFach, de jaarlijkse vakbeurs op het gebied van biologische voeding, in Duitsland was geen toeval. Anne&Max heeft internationale ambities en was op de beurs om in contact te komen met potentiële franchisepartners om huiskamers mee te openen in Duitsland.

Bron: Out.of.Home Shops