DEN BOSCH – Cateraar Appèl heeft de B Corp-certificering doorstaan en mag zich nu officieel een B Corp-bedrijf noemen. Bedrijven met het certificaat behoren tot een selecte groep waar hoge standaarden worden gehanteerd op het gebied van bestuur, milieu, werknemers, klanten en gemeenschap.
Hans van Veen, algemeen directeur van Appèl: “We zijn enorm trots en blij dat we onszelf nu een B Corp mogen noemen. Achter de schermen hebben we de afgelopen jaren onze strategische koers flink aangescherpt. Onze ambitie is om de meest innovatieve cateraar te worden, gericht op een gezonde en duurzame levensstijl voor alle generaties. Het worden van een B Corp bevestigt dat we echt op de goede weg zijn – niet alleen voor nu, maar juist ook voor de toekomst.”
Bewuste keuzes
De strenge selectie betekent dat bedrijven verder moeten gaan dan alleen plannen maken. Duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen moeten structureel onderdeel zijn van het beleid. Imke Maas, manager duurzaamheid Appèl: “We zetten ons in voor het verder verduurzamen van onze bedrijfsvoering en het verbeteren van de werkomstandigheden van onze medewerkers. Het servicekantoor in ’s-Hertogenbosch is energieneutraal gebouwd. Ook zijn er bewuste keuzes gemaakt met leveranciers op het gebied van inkoop. Daarnaast zetten we ook steeds meer stappen in het cateringaanbod, zoals meer smakelijke plantaardige producten, meer lokaal en een seizoensgebonden aanbod, het verder terugdringen van plasticgebruik en tegengaan van voedselverspilling. Zo zorgen we ervoor dat we onze footprint blijven verbeteren.”
Bevestiging
Bedrijven moeten elke drie jaar opnieuw door het certificeringsproces om B Corp te mogen blijven. Van Veen: “Voor ons is dit pas het begin. Samen met alle andere B Corps vormen we echt een beweging die zich inzet voor een betere toekomst. Dat wij 89,2 uit de maximaal te behalen 200 punten in de online B Impact Assessment behaald hebben, zien wij als een bevestiging dat we de afgelopen jaren de juiste stappen hebben gezet. Tegelijk is het een mooie kans om ook de cateringbranche in beweging te brengen. Wij laten zien dat je als onderneming wel degelijk een weg kunt inslaan die ons allemaal, mens, dier en planeet, goed doet. Samen mensen, van jong tot oud, blij maken met lekker, gezond en duurzaam eten, dat is waar we het voor doen en ons de komende jaren hard voor blijven maken.”
Bron: Out.of.Home Shops