1.jpg V.l.n.r.: Daan Peters, Hanna Polman en Hans van Veen.

Daan Peters nieuwe algemeen directeur Appèl

’S-HERTOGENBOSCH – Vanaf 1 januari 2026 zal Daan Peters de rol van algemeen directeur bij Appèl invullen. Hij volgt Hans van Veen op. Peters was voorheen commercieel directeur en heeft het stokje afgelopen september al overgedragen aan Hanna Polman.

Redactie |

Van Veen, die eerst algemeen directeur was, is al sinds 1995 actief binnen de directie van Appèl en sinds 2013 was hij algemeen directeur. Volgens het Brabantse familiebedrijf is de positie van Appèl onder zijn leiding in de onderwijs- en bedrijfscatering enorm gegroeid. Hij speelde een belangrijke rol. Als voorbeeld wordt zijn bijdrage genoemd bij de overname van dochterbedrijven als Markies Catering, Zo-Vital, SAB, FM at Work en Scoolcompany. “In 2024 bundelde hij deze namen verder onder de merknaam Appèl; een strategische stap om het merk en de dienstverlening te versterken. In 2025 verkreeg Appèl onder zijn leiding de B Corp-certificering en zette de norm op maatschappelijke betrokkenheid en hoge standaarden op het gebied van milieu, governance en betrokkenheid bij werknemers en gemeenschap”, zo schrijft Appèl in zijn persbericht.

Professionalisering
Van Veen: “De afgelopen jaren hebben we belangrijke stappen gezet in professionalisering van het merk Appèl en het uitrollen van nieuwe innovaties. Daarnaast hebben we hard ingezet op datagedreven werken, iets wat niet meer weg te denken is binnen Appèl. Ik draag de leiding met vertrouwen over aan Daan. Hij past goed bij Appèl en zal met zijn visie, energie en leiderschap het bedrijf verder uitbouwen.”

Familiebedrijf
Peters kwam in 2024 te werken bij Appèl als commercieel directeur. Vanuit die rol heeft hij de commerciële strategie verder geprofessionaliseerd en Appèl klaargemaakt voor een transitie naar de volgende fase van groei. De interne stap stelt Appèl in staat continuïteit te behouden, omdat hij de organisatie, cultuur en ambities goed kent. “Ik voel me vereerd dat ik de rol van algemeen directeur mag vervullen. Appèl is een mooi familiebedrijf waar ik me vanaf mijn start hier al thuis voel. We gaan verder op de ingeslagen weg. Er liggen veel kansen waar we samen met onze mensen aan gaan werken. Passend bij de missie van Appèl: gezond, betrokken en duurzaam eten toegankelijk maken voor alle generaties. De komende jaren wil ik bouwen aan verdere groei en versterking van onze positie,” aldus Peters.

Tot slot heeft Polman de rol van Peters overgenomen als commercieel directeur. Zij heeft jarenlange ervaring in de foodsector, onder andere bij Unilever, Sligro en Van Hoeckel. Vanuit deze functie neemt ze kennis mee op het gebied van sales, marketing en innovatie. In samenwerking met het overige directieteam biedt zij een sterke basis voor de verdere ontwikkeling van Appèl.

Bron: Out.of.Home Shops