UTRECHT – Dolly van den Akker is de nieuwe impact director bij McDonald’s Nederland. In deze functie zal zij verantwoordelijk zijn voor alle interne en externe communicatie rondom de duurzaamheidspijlers. Bij de fastfoodketen zijn dat planet, food, people & communities. Zij wordt ook lid van het directieteam.
Van den Akker begon haar carrière bij McDonald’s Nederland waarna ze ging werken voor strategisch communicatieadviesbureau Hill+Knowlton Strategies als group manager corporate & marketingcommunications. Hierna keerde zij weer terug bij de fastfoodketen als communicatiemanager. Zij verliet nogmaals het bedrijf om te gaan werken bij uitgever Sanoma. Er volgde weer een switch, nu naar MPG.today. Eind vorig jaar kwam ze voor de tweede keer terug bij McDonald’s als ad interim corporate relations manager. Onlangs werd zij aangesteld als impact manager.
Stimuleren
Dolly van den Akker: "McDonald’s heeft op de duurzaamheidspijlers al veel mooie stappen gezet. Zo stimuleren we een bewustere leefstijl met meer variatie in ons menu, bestaat 80% van onze consumentenverpakkingen al uit recyclebaar karton en heeft ieder restaurant een medewerker in dienst die in een straal van ruim 100 meter al het zwerfafval rond het restaurant opruimt. Toch zijn er ook nog genoeg uitdagingen waar we mee te maken krijgen en ik kijk er naar uit om samen met de collega’s meer impact te maken de komende jaren”.
Bron: Out.of.Home Shops