Tork_Xpressnap_Countertop_Napkin_Dispenser_0175 (002).jpg

Drie onmisbare tips om gasten terug te laten keren naar jouw restaurant

De bar, het zitgedeelte én de sanitaire ruimte - allemaal plekken die bepalend zijn voor de ervaring van gasten in het restaurant. Goede indrukken en ervaringen zorgen er immers voor dat gasten vaker terug zullen komen. Daarnaast liggen de verwachtingen rond een naadloze service bij gasten steeds hoger, ook op het gebied van hygiëne en duurzaamheid. Heb je altijd al willen weten waar gasten het meest op letten tijdens hun bezoek aan een horecagelegenheid? Lees dan hier welke drie onderdelen absoluut in orde moeten zijn voor een geslaagde ervaring voor gasten.

Redactie |

1) Neem hygiëne serieus

Het toilet is misschien niet de eerste plek waar men aan denkt bij een restaurant. Toch is het enorm belangrijk. Een rommelige, onhygiënische sanitaire ruimte kan namelijk een negatieve invloed hebben op de gastervaring. Je herkent het vast: doekjes die naast de prullenbak terechtkomen, ontbrekende handdoeken of toiletpapier, een vieze wasbak en lege zeepdispensers. Of nog veel erger, een vies toilet. Bijna alle gasten brengen tijdens hun verblijf in een horecagelegenheid wel een bezoek aan de sanitaire ruimte. Reken maar dat als dit niet in orde is, dit je zomaar een slechte recensie kan opleveren. Dat wil je natuurlijk koste  wat kost voorkomen.

2) Vermijd onderbrekingen

Een geweldige gastervaring gaat veel verder dan het serveren van een goede maaltijd. De snelheid waarmee het personeel een naadloze service neer moet zetten, is eerder regel dan uitzondering. Uit onderzoek blijkt dat 77% van de restaurantmedewerkers het erover eens is dat onderbrekingen in de bediening de ervaring van gasten beïnvloeden.¹ Zorg er daarom voor dat er zo veel mogelijk voorzieningen binnen handbereik zijn.

3) Stijl doet ertoe

Kom tegemoet aan de behoeftes van gasten die verder gaan dan een goede maaltijd of een origineel drankje. Denk daarom ook aan de look and feel van jouw zaak. Besteed nét dat beetje meer aandacht aan de inrichting door bijvoorbeeld te letten op de tafelschikking. Stel jezelf de vraag of de tafelaccessoires passen bij jouw zaak. Trek daarin vervolgens één lijn voor het creëren van herkenbaarheid. Op die manier voelt de gast zich sneller thuis en is de kans op een vervolgbezoek vergroot.

Artikel gaat verder onder de foto ↓

Countermount2023_Lifestyleimage3CMYK.jpg

De juiste handvatten voor een goede doorstroom

Als je deze drie onderdelen op orde krijgt, ben je goed op weg. Gelukkig zijn er ook tools om horecaprofessionals in deze drie pijlers te ondersteunen. Denk bijvoorbeeld aan Tork Workflow voor Restaurants™. Het programma betreft een 360 graden-oplossing waarin advies en expertise worden gebundeld voor een betere hygiëne voor een betere gastervaring. Onderdeel van het aanbod is de Tork Workflow voor Restaurants-gids, met tips en adviezen die gebaseerd zijn op meer dan 50 jaar expertise in duurzame hygiëne-oplossingen. De gids biedt horecaprofessionals de handvatten en tips om de hygiëne en workflow in het restaurant te verbeteren en zo de ervaring voor de gast te optimaliseren. Variërend van aanbevolen producten zoals de Tork Reflex™ Vel-Voor-Vel Centerfeed Dispenser, maar ook advies voor een betere doorstroom in het restaurant. Dat zijn nog eens praktische adviezen waar je écht iets aan hebt.

Workflow voor Restaurants in de praktijk

Om te kunnen voldoen aan de hoge verwachtingen van gasten, biedt Tork efficiënte systemen die onderbrekingen in het restaurant verminderen. In het assortiment vind je verschillende producten die passen bij de stijl van jouw horecagelegenheid. Voorbeelden hiervan zijn:

-        Servettendispensers die verspilling voorkomen en hygiëne bevorderen.

-        Dispensersystemen met navullingen in grotere hoeveelheden, zodat gasten nooit misgrijpen en er bij de toiletten altijd zeep en papieren handdoeken zijn om je handen mee te drogen.

Een schoon en comfortabel restaurant kan het verschil maken tussen een eenmalig bezoek en een vaste gast. Je weet wat je te doen staat!

1 Gebaseerd op marktonderzoek door een externe partij in de VS en Europa, 2020.