AMSTERDAM - Na een pitch gaan Initiative en Yune, beide onderdeel van IPG Mediabrands, aan de slag voor groothandel Makro. De bureaus zullen verantwoordelijk zijn voor het ontwikkelen en uitvoeren van een geïntegreerde media- en creatiestrategie.
Tijdens de pitch werd een hollitstische aanpak gevraagd waarin creativiteit, effectiviteit en uitvoerbaarheid samenkomen. De geïntegreerde oplossing, waarin zowel de creatieve strategie van Yune als de mediastrategie van Initiatieve goed op elkaar aansluiten, is al in september dit jaar uitgerold.
Optimaal
"Door een geïntegreerde aanpak te leveren, kunnen we optimaal inspelen op het mediagedrag van beide doelgroepen van Makro. Dit bewijst dat samenwerking tussen creatie en media de sleutel is tot succesvolle B2B-campagnes", vertelt Edward Knol, managing director van Initiative.
Thijs Jaski, managing director bij Yune vult aan: "Het is bijzonder om te zien hoe creativiteit en strategie elkaar versterken. Voor Makro hebben we een concept ontwikkeld dat in alle kanalen werkt, van instore tot social media tot radio en digital out of home."
Bron: Out.of.Home Shops