Fitzpatrick_Subway_CEO.jpg Jonathan Fitzpatrick. Foto: Subway

Jonathan Fitzpatrick nieuwe ceo Subway

MIAMI – Broodjesketen Subway, een van de grootste restaurantmerken ter wereld, heeft Jonathan Fitzpatrick per 28 juli 2024 benoemd tot ceo. Hij volgt interim-ceo Carrie Walsh op, met wie hij nauw gaat samenwerken in de overdracht van verantwoordelijkheden.

Redactie |

Fitzpatrick heeft meer dan twintig jaar ervaring in zowel franchise als fastfood. Zijn laatste functie was die van ceo van Driven Brands. Dit bedrijf bezit twaalf merken in de autobranche, van reparatie tot schoonmaak. Hij was daar verantwoordelijk voor zeventien aaneengesloten kwartalen van groei.

Burger King
Daarvoor was Fitzpatrick in dienst van restaurantketen Burger King in diverse hoge functies, waaronder executive vice president en chief brand & operations officer. In deze functie gaf hij leiding aan de grootse menuhervorming in de geschiedenis van het merk, vereenvoudigde hij de restaurantactiviteiten en moderniseerde hij tegelijkertijd het wereldwijde imago van de keten.

Iconisch merk
“Ik voel me vereerd om leiding te geven aan dit iconische merk dat al 60 jaar gasten over de hele wereld bedient”, aldus Fitzpatrick. “Subway heeft een solide basis die is gebouwd op decennialange ervaring met het aanbieden van versbereide, gezondere opties met waarde en gemak. Ik ben enthousiast over de kans om de toekomst van het bedrijf vorm te geven en samen te werken met onze gewaardeerde franchisenemers en medewerkers om de omzet en winstgevendheid van franchisenemers te verhogen en ons merk wereldwijd te laten groeien.”

Bron: Out.of.Home Shops