Kerstpakketten productie Makro op stoom

DUIVEN - De markleider op het gebied van kerst- en eindejaarsgeschenken komt op stoom. In Makro's inpakcentrale in Duiven worden van nu tot eind december zo’n 1,4 miljoen kerstpakketten ingepakt.

Remco van der Meij |

Dat is evenveel als vorig jaar, en daarmee een teken dat kerstpakketten ondanks de crisis populair blijven. “Ondernemers willen juist in deze tijd investeren in hun relaties en medewerkers”, meent Ronald Gravendijk, directeur van Makro Kerstpakketten. “Ook in de trends ziet Makro –dat sinds het oprichtingsjaar in 1968 kerstpakketten maakt- een tegenbeweging in de economisch lastige tijden. Zo is kleur één van de belangrijkste trends van 2013. “Er is enorm behoefte aan positiviteit”, legt Gravendijk uit. “Die wordt uitgedrukt in feestelijk kleurgebruik. Niet voor niets is ons thema dit jaar ‘Een kleurrijke kerst’.”

Levensmiddelen
Een andere trend haakt juist in op de huidige economie: de nadruk in diverse pakketten komt weer als vanouds op levensmiddelen te liggen. Gravendijk: “De tijd van overbodige franje is voorbij. Mensen willen terug naar de basis. Voor onze pakketten betekent dat meer voedingsmiddelen, zoals het kerstpakket oorspronkelijk ook is ontstaan.”

Massa
Met meer dan 25 miljoen kerstpakketten in de afgelopen 45 jaar is Makro Kerstpakketten marktleider op het gebied van kerst- en eindejaarsgeschenken. Met 16 showrooms in de Makro-vestigingen, een account en key-accountteam en een inpakcentrale in Duiven wordt het gehele proces van inkoop, advies, samenstellen, inpakken, opslag tot en met het afleveren en after sales van het kerstpakket door vakspecialisten begeleid.

Bron: Levensmiddelenkrant

makroinganga840x630.jpg