AMSTERDAM - Makro investeert in Nederland. De groothandel heeft twee van haar bestaande vestigingen in eigendom verworven van Wereldhave N.V. De vestigingen Nuth en Best worden per eind december 2011 van de groothandel.
Jean-Pierre Bienfait, algemeen directeur Makro Nederland: "Makro is deze week exact 43 jaar actief op de Nederlandse markt. We zijn op dit moment volop bezig om onze groothandel te vernieuwen, omdat we als partner van ondernemend Nederland onze klanten juist in deze economische tijden willen helpen het maximale uit hun onderneming te halen. We werken aan het verder invullen van onze multichannel-aanpak door bezorging en levering via internet en onze Makro-vestigingen. Via deze drie kanalen zien wij veel mogelijkheden tot groei. Met veel vertrouwen in de Nederlandse markt zijn wij blij dat we onze vestigingen in Nuth en Best in eigendom hebben verworven binnen onze organisatie." Met de aankoop van de twee vestigingen is een bedrag gemoeid van 24,2 miljoen euro. Makro is onderdeel van Metro Group; een van de top drie wholesale- en retailspelers ter wereld.
Strategie aangescherpt
Om ondernemers in de huidige economische omstandigheden optimaal te kunnen helpen, heeft Makro onlangs haar strategie aangescherpt en verschillende nieuwe diensten geïntroduceerd. Makro constateert dat ondernemers momenteel worstelen met de vraag hoe het maximale uit hun onderneming te halen en speelt daar op in. Met niet alleen een compleet assortiment producten, maar ook met nieuwe diensten en trainingen voor ondernemers.
Bron: