Bezorging 2.jpg

Nieuwe financieringsronde voor Crisp

AMSTERDAM – Online supermarkt Crisp is een nieuwe financieringssamenwerking met ABN Amro aangegaan. De supermarkt krijgt een financieringsfaciliteit van 28 miljoen euro waarmee het bedrijf een start kan maken met een volgende bedrijfsfase.

Redactie |

De lening wordt voor een deel gebruikt om een bestaande Amerikaanse durfkapitaalfinanciering te vervangen. Crisp kiest daarbij bewust voor een toonaangevende Nederlandse bank. Daarnaast wordt er extra kapitaal vrijgemaakt voor strategische investeringen en wordt de Raad van Commissarissen uitgebreid.

Winstgevend
Sinds vorig jaar is de boodschappen-app winstgevend in de Nederlandse markt en er wordt verwacht dat het dit jaar eenzelfde resultaat zal behalen in België. “In het huidige economische klimaat worden veel scale-ups gedwongen om steun te zoeken buiten de landsgrenzen,” vertelt Tom Peeters, ceo en mede-oprichter van Crisp. “Naast een sterke basis aan Nederlandse investeerders hebben we nu een samenwerking met een toonaangevende Nederlandse bank, die onze langetermijnvisie steunt. We laten momenteel een solide groei met dubbele cijfers zien, met grip op kosten en een extreem hoge klanttevredenheid. Dat is in deze uitdagende sector niet vanzelfsprekend.”

Groei
Onlangs breidde Crisp de activiteiten uit naar de foodservice door samenwerkingen met Sodexo en Tommy Tomato. “In aanvulling op verdere groei in de grootzakelijke markt wordt de afzet van lokale, regeneratieve producten, verbouwd met extra aandacht voor de biodiversiteit, verder uitgebreid. Die categorie groeide de afgelopen zes maanden met 30% in omzet. Ook maakt Crisp kapitaal vrij voor strategische investeringen in assortimentsverdieping, technologie voor supply chain en verdere uitrol van AI. Tegelijk met de financieringsaankondiging breidt Crisp haar Raad van Commissarissen uit met de onafhankelijke commissaris Boukje Taphoorn, tot voor kort cmo van bol.com”, schrijft het bedrijf.

Bron: Levensmiddelenkrant / Out.of.Home Shops