Winnaar Beste Introductie 2018: Mars | Out of Home Shops

‘M&M’s®-ijs brengt vernieuwing in de ijscategorie’

Winnaar Beste Introductie 2018: Mars

VEGHEL - M&M’s®-ijs brengt vernieuwing in de ijscategorie, omdat dit nummer 1 chocolademerk nu ook in de vriezer verkrijgbaar is. Het product roteert uitstekend bij petrol-,
sport- en leisureoutlets en ook in het cinemakanaal gaat het goed met de verkoop hiervan.

Product: M&M’s®-ijs
Fabrikant: Mars
Geïntroduceerd in: Out-of-home en Retail
Verantwoordelijke: Herman van Ark, sales manager out of home

Dit benadrukt Herman van Ark, sales manager out of home. Hij is enthousiast over de prijs voor Beste Introductie 2018, die Mars in de wacht heeft gesleept met het M&M’s®-ijs. “We vinden het fantastisch dat we zijn uitgeroepen tot winnaar van deze award. Wij willen onze handelspartners dan ook bedanken voor deze waardering.”

De M&M’s®-ijsvarianten hebben volgens Van Ark een krokante chocoladecoating, die is voorzien van stukjes van de bekende pinda- en chocolade-M&M’s. “Nederlanders zijn echte M&M’s-eters. Daarom maken we bij de communicatie rond deze twee varianten gebruik van de bekende gele en rode M&M’s-characters. Deze brengen fun en plezier in de vriezer.” Mars was met MARS®, BOUNTY®, TWIX® en SNICKERS® Ice al actief in de ijscategorie, zo benadrukt Van Ark. “We zien dat deze sterke merken uit de chocoladecategorie ook succesvol zijn in het ijssegment. Innovatie en uitbreiding van het assortiment waren gewenst, zowel bij Mars als bij onze Nederlandse handelspartners. Na een succesvolle introductie van M&M’s®-ijs in Frankrijk, met positieve feedback van onze Franse handelspartners en mooie rotatiecijfers, hebben we het product in de Nederlandse out-ofhomemarkt
gelanceerd.”

Met M&M’s®-ijs ziet Mars nog verdere distributiekansen bij petrol-, sport- en leisureoutlets en in het cinemasegment. “Het M&M’s®-merk wordt bijvoorbeeld vaak geassocieerd met een bezoek aan de bioscoop”, zegt Van Ark. “Vanuit dat oogpunt is het logisch dat we daar samen met onze handelspartners nog volop distributie- en promokansen voor ijs zien.”

Miljoenen mensen
Het afgelopen jaar heeft Mars het nieuwe ijs onder meer ondersteund op televisie. “Hiermee hadden we een bereik van 78 procent. Maar ook online waren we volop actief. Tijdens de lancering en in de zomermaanden hebben we via internet miljoenen mensen bereikt. Daarnaast ondersteunen we het product tot op de dag van vandaag promotioneel op de winkelvloer. Hiervoor beschikken we ondere meer over POS-materiaal met de bekende M&M’s-®characters.” Voor ondernemers is M&M’s®-ijs volgens Mars onmisbaar, omdat dit product zorgt voor categoriegroei. Van Ark: “Dit product trekt
namelijk nieuwe kopers naar de categorie. Binnen een jaar tijd is M&M’s®-ijs al een snel roterend product dat echt additionele waarde toevoegt. Maar bovenal brengt dit ijs fun en plezier in de categorie.”

Mars kijkt vol enthousiasme vooruit naar komend jaar. “We gaan bijvoorbeeld ook door met ons limited-edition programma met M&M’s®”, verduidelijkt Van Ark. “We hebben hoge verwachtingen
van de nieuwste variant die we gaan introduceren. Het limitededitionprogramma is erg succesvol in de chocoladecategorie. Zo was het afgelopen jaar onder ander M&M’s® Crunchy Caramel tijdelijk
beschikbaar. Verder introduceren we in 2019 een reep op basis van hele noten. Hiermee spelen we in op de behoefte van de handel en de consument, hierover binnenkort meer.”

Bron: Out.of.Home Shops