Appèl neemt Zo-Vital over

DEN BOSCH – Zo-Vital is in handen gekomen van cateraar Appèl. Door de lockdown ging het schoolkantinebedrijf Zo-Vital failliet. Appèl voegt hiermee meer dan honderd onderwijslocaties aan haar portefeuille toe.

Appèl Holding is de moedermaatschappij van zowel onderwijscateraar Markies Catering als bedrijfscateraar Appèl, SAB Catering en facilitair dienstverlener FM at Work. Voor de activiteiten van Zo-Vital richt Appèl momenteel een nieuwe vennootschap op waarin het intellectueel eigendom en de overgenomen activa, waaronder veel cateringinventaris dat bij de opdrachtgevers op locatie staat, worden ondergebracht.

Markies
De holding geeft aan dat de overname bij de bestaande strategie past. Markies heeft de ambitie om verder te groeien. “Met deze krachtenbundeling halen we extra expertise en kennis in huis om in Nederland nog meer gezonde schoolkantines te realiseren. We vullen elkaar perfect aan en profiteren van gedeelde kennis. Zo-Vital staat voor duurzaam en gezond eten in het onderwijs en past daarom perfect binnen ons portfolio”, aldus Hans van Veen, algemeen directeur van Appèl.

Zo-Vital is actief in het voortgezet- en middelbaar beroepsonderwijs, net als Markies Catering. Door de doorstart kan de dienstverlening op de ruim honderd scholen alsnog doorgaan. Bert Démoed, oud-eigenaar van Zo-Vital: “We zijn blij dat Appèl, onder de naam Zo-Vital, onze activiteiten kan doorzetten. Appèl en daarmee Markies Catering, was voor mij direct de eerste keuze voor een eventuele doorstart. Samen streven we hetzelfde doel na: met veel passie ervoor zorgen dat leerlingen en studenten in een fijne omgeving kunnen genieten van gezond, lekker en betaalbaar eten en drinken.”

Afgeslankte vorm
In de aansturing van Zo-Vital vinden geen directe wijzigingen plaats, Bert Démoed blijft werkzaam en operationeel verantwoordelijk voor de Zo-Vital locaties. “We gaan in afgeslankte vorm met Zo-Vital door, waarmee we werkgelegenheid kunnen blijven bieden aan een deel van het personeel en het management. Ook in deze onzekere tijd willen we vooruit kijken en geloven we in goede relaties en samenwerkingen. Ondanks de coronacrisis, waarin ook wij hard worden geraakt, zien we deze doorstart als ondernemend familiebedrijf als een mooie stap richting de toekomst”, aldus Hans van Veen.

Bron: Out.of.Home Shops