-
Medewerkers Leo de Kock in nieuw jasje gestoken
PURMEREND – Retailspecialist Leo de Kock heeft zijn medewerkers nieuwe bedrijfskleding aangemeten. De aanschaf van de kleding is gedaan met een verscherpte focus op voedselveiligheid en...
Lees meer18-1-2021 om 15:14 | Door Jan de Wit -
Fairtrade Original verder onder leiding van Steven van Wijk
CULEMBORG – De Raad van Commissarissen van Fairtrade Original heeft Steven van Wijk (53) benoemd tot managing director. Van Wijk wordt omschreven als veelzijdig met een brede ervaring in...
Lees meer18-1-2021 om 11:51 | Door Jan de Wit -
PepsiCo wil binnen 20 jaar klimaatneutraal zijn
UTRECHT – Het bedrijf wil de uitstoot van broeikasgassen in zijn waardeketen met meer dan 40 procent verminderen tegen 2030. In 2040 wil PepsiCo klimaatneutraal zijn en zo tien jaar voorlopen...
Lees meer15-1-2021 om 15:19 | Door Jan de Wit -
Daling bierverkoop, ondanks gestegen thuisconsumptie
DEN HAAG – In vergelijk met 2019 lag de bierverkoop in het afgelopen jaar 14 procent lager. Logischerwijs was de sluiting van horeca en evenementenbranche de belangrijkste reden van de...
Lees meer15-1-2021 om 09:41 | Door Jan de Wit -
Pakketkluisbezorger naar Nederlandse beurs
AMSTERDAM – Inpost, een Pools pakketkluisjesbedrijf, is gisteren naar de Nederlandse beurs gegaan. Het bedrijf, dat pakketkluizen levert bij supermarkten, parkeerplaatsen en benzinestations,...
Lees meer14-1-2021 om 11:59 | Door Amber Verhaar -
Partnerbedrijf Jan Zandbergen maakt vliegende start in het VK
OSS – Het Braziliaanse foodtech-bedrijf Future Farm – dat samenwerkt met de Future Food Group, onderdeel van de Jan Zandbergen Group – maakt vliegende start. De verkoopcijfers van de...
Lees meer13-1-2021 om 14:34 | Door Jan de Wit -
Verschil inflatie en stijging cao-lonen historisch groot
DEN HAAG – Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) heeft de inflatiecijfers over 2020 bekend gemaakt. Vorig jaar waren de consumentenprijzen gemiddeld 1,3 procent hoger dan in 2019....
Lees meer13-1-2021 om 13:46 | Door Jan de Wit -
Lockdown minstens drie weken verlengd, horeca vraagt meer steun
DEN HAAG – De lockdown-maatregelen in Nederland zijn met drie weken verlengd, zo maakten minister-president Mark Rutte en Hugo de Jonge, minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport,...
Lees meer13-1-2021 om 11:04 | Door Jan de Wit -
Laurens Hoedemaker nieuwe voorzitter vlees- en vleeswarensector
ZOETERMEER – Laurens Hoedemaker is benoemd als opvolger van Jos Goebbels, voorzitter van de Centrale Organisatie voor de Vleessector (COV) en de Vereniging voor de Nederlandse Vleeswarenindustrie...
Lees meer13-1-2021 om 09:53 | Door Jan de Wit -
FrieslandCampina benoemt nieuwe cfo
AMERSFOORT - FrieslandCampina heeft vanaf 1 mei een nieuwe chief financial officer. Hans Janssen neemt het stokje over van Jaska de Bakker, die in de zomer het bedrijf gaat verlaten. De...
Lees meer11-1-2021 om 08:57 | Door Lisa van der Linden -
Amstel grijpt terug op iconische gezichten
ZOUTERWOUDE – Amstel wil zichzelf opnieuw sterk gaan associëren met ‘vriendschap’ en brengt daarom de drie vrienden terug die jarenlang in de Amstel commercials te zien waren. De...
Lees meer8-1-2021 om 15:33 | Door Jan de Wit -
Karma Kebab wil festivalbeleving naar de retail halen
AMSTERDAM - Ooit op aanvraag van Lowlands is Karma Kebab begonnen aan een bijzonder project. Plantaardige kebab die het fenomeen van het broodje moet overtreffen. Hidde Stolwijk, co-founder...
Lees meer7-1-2021 om 10:36 | Door Cas Smit -
Bagels & Beans verkrijgbaar bij Jumbo
VEGHEL - De biologische sesam- en volkoren bagels van Bagels & Beans zijn vanaf deze week exclusief verkrijgbaar bij Jumbo. Het is de eerste keer dat producten van het bedrijf buiten de horeca...
Lees meer6-1-2021 om 11:15 | Door Cas Smit -
Vion wil Belgische positie verstevigen
BOXTEL – De Vion Food Group is voornemens om rundvleesbedrijf Adriaens in Zottegem over te nemen na een periode van samenwerking. Vion wil hiermee inzetten op regionale versterking in West-Europa,...
Lees meer5-1-2021 om 12:29 | Door Jan de Wit -
Coca-Cola lanceert ‘Open to Better’
ROTTERDAM – Coca-Cola is begonnen met de campagne ‘Open to Better’, met de bedoeling om mensen te stimuleren om stil te staan bij persoonlijke, positieve voornemens. Om ruimte te creëren...
Lees meer4-1-2021 om 11:13 | Door Jan de Wit
- 16/04 ‘We staan schouder aan schouder tijdens de coronacrisis’
- 19/02 Winnaar Beste Introductie AB InBev: 'We brengen een ander geluid in de Nederlandse pilsmarkt’
- 19/02 Winnaar Beste Introductie Peeters Produkten: 'Duo Penotti is voortrekker creatieve innovaties'
- 19/02 Winnaar Beste Introductie MONIN: 'De fruitpuree is vol van smaak en makkelijk in gebruik’
- 19/02 Winnaar Beste Introductie Remia: 'C’est Ça-sauzen zijn 100% plantaardig en vrij van allergenen’
- 19/02 Winnaar Beste Introductie Mondelēz: 'Met de sideoffers spelen we in op klantbehoeften’
- 19/02 Winnaar Beste Introductie Pure Ingredients: Het product past binnen een gebalanceerd dieet'
- 19/02 Winnaar Beste Introductie Coca-Cola European Partners: 'een creatieve cocktail met Royal Bliss'
- 19/02 Winnaar Beste Introductie Bunzl: 'Nieuwe vensterzakken van monomateriaal; een unicum’
- 19/02 Winnaar Beste Introductie Lemar B.V.: 'Ambachtelijke bereidingswijze proef je in de reep'