Unilever verkoopt meer ijs in eerste kwartaal

LONDEN – Unilever heeft in het eerste kwartaal van dit jaar meer voedingsmiddelen verkocht ten opzichte van het jaar ervoor. De onderliggende omzetgroei van de voedingstak steeg met 9,8 procent, en was hiermee 4,7 miljard euro in de eerste drie maanden van 2021.

Dit maakt de fabrikant bekend in een rapport over het eerste kwartaal van dit jaar. Vooral ijs om binnenshuis te nuttigen werd meer verkocht, omdat de retailomzet stijgt vanwege coronamaatregelen die mensen dwingen om meer binnen te blijven. Hierdoor groeide deze tak met dubbele cijfers. Ook theeproducten zagen volume- en prijsgroei.

Scheiding
De scheiding van Unilever’s thee-activiteiten, waar Lipton onder valt, vordert goed en wordt naar verwachting dit jaar afgerond. De producent weegt verschillende opties af, van een beursgang tot verkoop, en heeft een externe ceo aangesteld om dit project naar de volgende fase te leiden. Dit onderdeel van het bedrijf genereerde in 2020 een omzet van zo’n 2 miljard euro.

Totale omzetgroei
De totale omzetgroei steeg met 5,7 procent naar 12,3 miljard euro. Dat is wel 0,9 procent minder dan de daadwerkelijke omzet van het jaar ervoor, maar dat kwam door negatieve wisselkoerseffecten.

Bron: Levensmiddelenkrant