Tiende editie van Eet geen Dierendag

AMSTERDAM – Volgens onderzoek van Wakker Dier doen er tijdens dierendag zo’n 3,8 miljoen mensen mee met Eet Geen Dierendag. Dat zijn er één miljoen meer dan vorig jaar. Tijdens deze dag worden mensen en bedrijven aangespoord geen vlees te eten.

“Deze enorme groei bevestigt wat we overal zien: steeds meer Nederlanders zijn bezig met minder vlees,” zegt Anne Hilhorst van Wakker Dier. Met Eet Geen Dierendag wil Wakker Dier mensen inspireren om vaker vegetarisch te eten. In 2011 was de eerste editie, hierbij lag de focus op bedrijfsrestaurants. Tegenwoordig doen ook veel mensen thuis mee. Eet Geen Dierendag wordt mogelijk gemaakt door de Nationale Postcode Loterij.

Organisaties
Vorig jaar vond de actiedag online plaats. Dit jaar kunnen deelnemers terecht bij verschillende horecagelegenheden. Dertien bedrijfscateraars doen mee: Albron, Appèl, Beijk, Cater Concept, Eurest, Hutten, ISS, Leo op ’t werk, TGTHR, Van Leeuwen, Van Lier, Vital4Skool en Vitam. En ook Ikea is vandaag volledig vegetarisch.

Manifest
Wakker Dier wil dat de overheid haar verantwoordelijkheid neemt op het thema van minder vlees. Hillhorst roept ook de overheid op om haar steentje bij te dragen. Met de lancering van het Manifest voor Minder Vlees, roept de dierenwelzijnsorganisatie de overheid op om zich uit te spreken over minder vlees en dit stimuleert.

Bron: Out.of.Home Shops